Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Lapról weblapra -- Weben a 362 éves újság

Az első (és leghíresebb) internetes túlélő alighanem a Life volt. A nyomtatásban 1936 óta megjelenő életmódmagazin először 1972-ben, majd 2000-ben szűnt meg átmenetileg, de mindig újraindult. A közelmúltban a papíralapú változat teljesen megszűnt, az internetes kiadás viszont él és virul. A kiadó Time Corporation álláspontja szerint a célközönség átszokott az internetes médiafogyasztásra, a hirdetők pedig követték őket. A Time a közeljövőben több másik magazint is 'áttol' a világhálóra (feltéve ha a Life valóban túléli a váltást, és nyereséges marad). Hasonló lépésre készül a New York Times is: a tulajdonos a nyomtatott változat öt éven belüli megszűnésével számol. A lap jelenleg 1,1 millió példányban fogy el, az online verzió napi látogatóinak a száma 1,5 millió. Ez az arány még nem teszi lehetővé a papírújság 'bezárását', az internetes olvasók ugyanis egyelőre jóval kevesebbet hoznak a konyhára: egy előfizető körülbelül annyit ér, mint 20-30 kattintó. Tavaly fölmerült, hogy az egyik legrangosabb gazdasági-pénzügyi lapnak számító Business Week európai kiadása is végleg átköltözik az internetre, és nyomtatásban csak a globális változatot terjesztik tovább. Ennél a lapnál az elektronikus olvasnivaló is pénzbe kerül: elő kell rá fizetni, és e-mailben küldik el az ügyfeleknek. Az idei év elején a világ legrégebbi nyomtatott napilapja, a 362 éves svéd Post Och Inrikes Tidningar váltott a netre. A skandináv ország hivatalos csődértesítője azóta csak az interneten jelenik meg, előfizetéses formában. Az internetre költözésnek immár magyar hagyományai is vannak. A régebben nyomtatott lapként létező Filmkultúra jelenleg csak online változatban lát napvilágot. Sokatmondóbb kísérlet tanúi vagyunk: a Magyar Hírlap a 2004-es viharos tulajdonosváltást követően átmenetileg csak internetes kiadással jelentkezett (ennek akkor nem a piac tesztelése, hanem a szerkesztőség egyben tartása volt a fő célja). Szintén csak az interneten létezik az első magyar bulvárlapnak tekinthető Esti Hírlap. Készítői szerint a világhálón csak a könnyedebb tartalomra van igény, így a politikát -- elsőként a hazai napilapok közül -- teljesen ki is hagyták a kínálatból. Hogy az újság miből él, nem tudható, reklámot mutatóba sem nagyon találni rajta.

Régebbi hírforrás(ok): link ; link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról