Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Leckék Taylor Swifttől - könyvtáraknak is

Taylor Swift 14. stúdióalbuma, a The Tortured Poets Department: The Anthology. A lemez megjelenése felért egy mesterkurzussal bevételmenedzsment és kereskedelmi stratégiák tantárgyakból is. Meglepő módon a Boston Consulting Group (BCG) elemezte a jelenséget.

1. lecke: a partneri lehetőségek kimaxolása. Pl.: Az Apple Music előre bejelentett egy exkluzív, válogatott lejátszási listát, amely a gyász különböző szakaszai köré épült, így teaselve az album témáit. Swift egy üzenetet is elrejtett a már meglévő dalai szövegében az album kiadását megelőző időszakban.
Tanulság: a márkáknak mérlegelniük kell, hogyan használhatják ki meglévő és potenciális új partnerségeiket a vásárlói elköteleződés erősítésére, a média figyelmének felkeltésére és az új termékek iránti várakozás fokozására. Ahogy Swift kasszája is bizonyítja: a márkáknak nem mindig kell egyetlen csatornapartnert választaniuk.

2. lecke: elővásárlás a nem szabványos csatornákon keresztül. Pl.: 2024 első negyedévében Swift és csapata sorozatban jött ki a fenti példák mellett más előrendelhető, exkluzív vinyl kiadásokkal - természetesen úgy, hogy minden album kapott saját bónusz számot is. Ezek a kiadások korai nem-streaming bevételt generáltak, erős első heti eladásokat hoztak és már idejekorán bevonták a rajongókat.
Tanulság: a márkáknak érdemes kritikusan gondolkodniuk az értékesítési módszerekről. Az autó- és a fogyasztói elektronikai ipar esetében például ismert módszer, mikor új modelleket és futurisztikus dizájnokat bemutató eseményekkel növelik a megrendelések számát.

3. lecke: adj többet az ügyfeleidnek annál, mint amit várnak. Pl.: A Tortured Poets Department megjelenése előtt Taylor Swift rajongói 16 számos streaming albumot vártak, négy bónusz számmal az exkluzív vinyl kiadásokon. Ehelyett egy 31 számos antológiát kaptak (az összes bónusz számmal együtt). Hozadék pl.: Nagylelkű ajánlatként értelmezhették a rajongók - az ő "ügyfelei" -, mivel majdnem kétszeres értéket nyújtott nekik további költség nélkül.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról