Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Legjobb gyakorlat a használók számára sikeres könyvtári munkáért

A 90-es évek végén a Denveri Városi Könyvtárban (Denver Public Library -- DPL) eltűntek a feldolgozásra váró könyvek, videók, CD-k és DVD-k hatalmas kupacai, a megrendelési és érkeztetési teendők restanciái. A népszerű könyvek a korábbi négy-hat hét helyett két nap alatt az olvasók rendelkezésére állnak. Mióta a központi könyvtárban szinte teljesen önkiszolgálóvá vált a kölcsönzés, 14 százalékkal emelkedett a kölcsönzések száma. A könyvtár honlapjának használata az elmúlt két évben majdnem megduplázódott, a használók elégedettségi mutatói pedig jobbak, mint valaha. -- S hogy mi idézte elő e változásokat? -- A könyvtár vezetői nagyon tudatosan kezdték tervezni a könyvtár jövőjét. A kereskedelemből megismert értékesítési technikák és a marketing legjobb és legeredményesebb elméleteit és gyakorlatát alkalmazva a nagyközönség számára igazán vonzó célállomássá akarták formálni könyvtárukat. A használók igényei szerint épülő állomány, a népszerű művekből gyorsan és sok példányhoz való hozzáférés biztosítása, kényelmes környezet, használóbarát, naprakész és informatív honlap -- ezzel látták leginkább elérhetőnek a kitűzött célt. Megvizsgálva a technikai újdonságokat, a beszállító cégek kínálatát, a személyzet képzettségét és képességeit és a bérmunkába kiadható tevékenységeket, teljesen átalakították a könyvtári munkafolyamatokat. Használt eszközeik: összevonás, kiszervezés, radikális nyitás a web felé, továbbképzés.
-- Az olvasói--használói elégedettség megszerzéséért javasolt (és sikereiben bizonyított) terápia a közszférában leginkább az 'ellenszenves', 'felháborító' és a 'macerás' mentális kategóriákba tartoznak. Ezen érdemes elmélázni: használóink (meg)szenvedést, alapos átalakulást kívánnak tőlünk, és legkevésbé sem hatja meg őket, hogy ez számunkra kellemetlen lehet. Ám egyre inkább úgy tűnik, hogy a halogatás másfél évtizedes ideje után nincs más választás. (MG)

Hírforrás: Sarling: Denver reengineers. In: Libr.J.Suppl. Summer 2005. Referálva: Könyvtári Figyelő, 2006/4. ref.: Fazokas E. Manci: link
2007. február 21.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=legjobb_gyakorlat_a_hasznalok_szamara_sikeres_konyvtari_munkaert
Régebbi hírforrás(ok): Sarling: Denver reengineers. In: Libr.J.Suppl. Summer 2005. Referálva: Könyvtári Figyelő, 2006/4. ref.: Fazokas E. Manci: link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról