SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Márkaismertség erősítése - 4 pontban
Címkék: Ohio State University Libraries | marketing | felsőoktatási könyvtár, szakkönyvtár | arculat (magunkról mutatott kép) | pr, public relations, bizalomkeltés |
A márkaismertség kialakításának négy fontos összetevője:
- az üzenetek átadása rendszeresen és amilyen gyakran csak lehetséges - egységes üzenetek és hangnem - konzisztens márka (logó és színek) használata; - a weboldal figyelembevétele a márkaépítéshez. A könyvtár honlapja sokaknak az első benyomást jelenti az intézményről, így az oldalon való navigációból, az oldal kinézetéből és a tartalom frissességéből azt is leszűrik, hogy mennyire könnyen használható, mennyire megközelíthető és mennyire megbízható a könyvtár. A marketingfeladatok hatékonyabb elvégzése érdekében fontos a szervezeten belül zajló projektek folyamatos nyomon követése. Ahhoz, hogy a munka gördülékenyebben haladjon, ahol lehet, sablonokat érdemes készíteni. Az adatvezérelt döntések meghozatalához különféle adatok gyűjtése szükséges: ilyenek a könyvtári szolgáltatás- és weboldalhasználati adatok vagy a közösségimédia-mérőszámok. Az összegyűjtött információk különböző platformokon, csatornákon is felhasználhatók. (A cikkben példa:) Az Ohio Állami Egyetem Egészségtudományi Könyvtárának marketing- és kommunikációs koordinátora tanulmányában öt pontba szedve mutat be - elsősorban felsőoktatási könyvtárak marketingfelelősei számára - márkaépítési (branding) stratégiákat. (Könyvtári márkaépítés: öt stratégia egyedül dolgozó marketingfelelősök számára; ref.: Békésiné B. N.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |