Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Márkanév-stratégia a könyvtárnak

Németországban gyakran hallani, hogy a könyvtárak nem rendelkeznek forrásokkal és nincs olyan know-how, amely sikeresen tervezne és megvalósítana márkanév-marketingstratégiákat. Ezenkívül a támogató szervezettől való függőség gyakran olyan akadály, amely gátolja a könyvtár márkanévként való érvényesülését. A cikk szerzője próbálja az olvasók érdeklődését és e téma iránti érzékenységét felkelteni, és bebizonyítani, hogy a könyvtárat viszonylag kevés erőfeszítéssel és kreativitás iránti érzékenységgel márkanév szereppel ruházhatjuk fel. Az embereket, termékeket és szolgáltatásokat gyakran a környezet szereplői látják el címkékkel és skatulyázzák be. Ha egy névhez bizonyos jellemzők és szolgáltatások társulnak, márkanév lesz belőle.
Ugyanez érvényes a könyvtárakra is. A használók és a potenciális használók, politikusok és potenciális szponzorok, adományozók és más csoportok a könyvtárhoz bizonyos fogalmakat és képeket kapcsolnak. Sok esetben ezek meglehetősen zavarosak, nem felelnek meg a tényeknek és a könyvtár saját magáról alkotott képének. A könyvtár innovatív szolgáltató központtá való átalakítása nemigen ismert a széles nagyközönség körében. A Könyvtár 2.0-val (Library 2.0) kifejezett paradigmaváltás, amely most a szakmán belül élénk vitát váltott ki, izgalmas jövőt ígér. A könyvtár márkanévként való megismertetésének alapvető feltétele a használói elégedettség, és ezzel párhuzamosan a könyvtári szolgáltatások állandóan magas színvonala. A márkanév másik célja az előtérbe kerülés, azaz a figyelem felkeltése a könyvtárak és szolgáltatásaik iránt.
Márkanév lehet az egész könyvtár, más könyvtárakkal közösen kialakított könyvtári szolgáltatás, könyvtári hálózat vagy könyvtári egyesület. - F: Hogyan alkossunk márkanevet a könyvtárnak / [sajnos csak] Autoref.

Hírforrás: Könyvtári Figyelő 2007/4. Manci: link
2008. január 30.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=markanev-strategia_a_konyvtarnak
Régebbi hírforrás(ok): Könyvtári Figyelő 2007/4. Manci: link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról