SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Marketing - mennyire épül be a könyvtárosi gondolkodásba?
Címkék: marketing | szakmai belső kommunikáció (2013.02-) | rendezvény (szakmai) | tervezés, stratégia | cselekvésképtelenség | szervezeti kultúra |
Kb. 25 éve beszélünk idehaza könyvtári minőségbiztosításról - irányításról. Melynek egyik alapja, hogy a minőséget a használó határozza meg. Ha azonban figyelmes füllel hallgatjuk a nyilatkozatokat, figyeljük a könyvtári tereket, akkor döntően azt látjuk, hogy a fő kérdés: hogyan tudjuk magunkat, állományunkat stb. "eladni". Nem kérdés, hogy külön utakon járnak vallott értékeink és a gyakorlatunk.
A múlt heti gödöllői marketing-konferencia utolsó előadásának beharangozott témája volt: "könyv helyett adjunk élményt". Lehet, hogy e pontról érdemes indítani a marketing-diskurzust? Ha komolyan gondolnánk a marketinget, az feltehetően sokakat megrémítene: elfelejteni minden eddigi hagyományt és a könyvtár küldetése fényében a használói igényekből levezetni, átértelmezni, átrendezni szolgáltatást, könyvtárost, épületet, állományt. Ki merné ezt megtenni, alapvetően megrengetve szakmai identitásunkat?! - Akkor is, ha ez a túlélés záloga. De amíg nem raknak lakatot hazai könyvtárainkra, elég, ha beszélünk minőségről és marketingről. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |