Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Marketing és kommunikáció: időnyerés, vagy -veszteség?

Az ADBS egészségügyi könyvtári szekciójának vitafóruma azt vizsgálta, mennyire elterjedt a könyvtári marketing, milyen a hozzáállás, milyen előnyökkel és hátrányokkal jár a bevezetése és használata.
A könyvtárvezetés haszna:
1. biztosítja a szolgáltatás fenntartását, 'indokolja' a munkaviszonyt és a fizetést
2. bizonyítja a szakmai rátermettséget a hierarchiával szemben
3. az elért eredmények / megállapítások segítenek a döntéshozatalban.
A könyvtárhasználók haszna:
1. megelégedettsége nő, a könyvtár közel kerül az olvasókhoz, jobb a kommunikáció
2. valós jelenlét és láthatóság a könyvtárnak,
3. lehetőség a szolgáltatások bemutatására,
4. lehetőség a 'kiegészítő szolgáltatások' felkutatására, foglalkozhat az egyéni speciális kérdésekkel,
5. jobban érvényesül az egyéni imázs.
Az emberi tényezőből, munkatársaktól eredő hátrány:
1. egyéni idő- és munkaerő-ráfordítás a feladatok megvalósítása,
2. bizalomhiány, vagy eltérő nézetek miatt a munkatársak is fékezhetik,
3. a szervezeti kultúra is fékezhet: 'nem szeretem magamat előtérbe helyezni', vagy 'szerintem marketingre nincs szükség'; a marketinget kereskedelmi tevékenységnek tüntetik fel, és ezért sokszor negatív, sőt, manipulatív tevékenységnek tartják; megszokásból minden használót ugyanúgy kezelnek a könyvtárban, s túlterheltségre hivatkozva elvárják, hogy a használó jöjjön a könyvtárba,
4. a marketing összetett tevékenységnek tűnik, s főleg nagy könyvtárban nehéz kiválasztani, mely tevékenységhez használják fel; komoly elhatározás szükséges,
5. hiányzik a marketing- és a kapcsolódó kommunikációs ismeret.
Szervezeten belüli gátló tényezők:
1. kiéleződhet a konfliktus a pr-osztállyal szemben, 2. hierarchia -- ha hiányzik a támogatás és a kapcsolat; (Az akadályokat egyértelműen a szervezeti kultúrára vezették vissza és többször utaltak is rá a vitafórumon.) Összefoglalva: a résztvevők saját tapasztalataik alapján vonták le a következtetéseiket. Meggyőződésük, hogy a 'marketinges'
kalandra indulás előtt a legjobb eredmények érdekében az előnyök és hátrányok mellett jól fel kell mérniük az időigényt is. (ref.: Grebot Ágnes) - F: ápr.

Hírforrás: L 'Oeil de l'ADBS, n°26/2008.
2008. április 09.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=marketing_es_kommunikacio_idonyeres_vagy_-veszteseg
Régebbi hírforrás(ok): L 'Oeil de l'ADBS, n°26/2008.
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról