SzavazásA könyvtárosok belső kommunikációjának minősége...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Máshogyan szólj a könyvtár célcsoportjához, a szimpatizánsokhoz és a már használókhozMinden ember különböző, egyedi módon szólítható meg. De vannak közös tulajdonságaik is. Az alant közölt forráslinken egy táblázatot találunk, mely az online marketingstratégia szerint fogalmazza meg angolul a lehetséges célcsoportokat: See, Think, Do, Care. Ezek könyvtárra alkalmazva:
1. Lát: a legtágabb célközönség, akik figyelmét a könyvtárral kapcsolatos történetekkel lehet megragadni. Pl. a könyvtár olyat tesz, amit nem gondoltak volna róla korábban. Az is eredmény, hogy a könyvtárra nem mint elavult, poros helyre gondolnak. 2 Gondol: akiktől nem áll távol a könyvtár használata. Számukra egy-egy, a könyvtár nyújtotta szolgáltatás lehet érdekes. Pl. egy foglalkozás vagy speciális ajánlat, mely kapcsán belépnek az ajtón. Vagy: lehet itt ismerkedni is. 3. Tesz: akik már jártak könyvtárban, és akár könyvtártagok is lehetnek, ha saját, vagy felkeltett igényeik erre sarkallják őket. Kérdésük: milyen előnyökkel jár a tagság? 4. Már használók: akik törődést igényelnek, pl. felülértékesítést (vigyél egy könyvet unokádnak / nagymamádnak is), vagy keresztértékesítés (a kölcsönzött könyvhöz valahogyan kapcsolódó rendezvényre is gyere el, vagy a rendezvény után adunk könyvet a frissen megismert témában). Látszik tehát, hogy a négy csoport más-más marketingtevékenységet igényel, tehát külön-külön érdemes kidolgozni a stratégiákat a négy szinten. (Forrás: Balog Gábor (Grow with Google): Online marketingstratégia - See, think, do, care; az előadó ugyanezt online felületek stratégiájával fogalmazza meg. (Habók Lilla webinárium-feljegyzése) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |