Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Médiahasználat és a félelem szintjének összefüggései - és a morális pánik gombja

A megélhetési költségek magas szintje, alacsony fizetések, rossz egészségügy: ezek a magyar társadalom legnagyobb problémái. A Policy Solutions kutatása link alapján a mostani válság mélyebb hatással van a társadalomra, mint amit a Covid idején tapasztaltak. Több ember érzi azt, hogy romlott anyagi helyzete, és inkább az számít optimista gondolkodásúnak, aki stagnálást vár jövőbeli helyzetét illetően.
Minél kézzelfoghatóbb egy téma (anyagi helyzet), annál kisebb a médiabuborékok ereje, és minél elvontabb (háborútól való félelem), annál nagyobbak a kilengések.

(28'50"-től) A Policy Solutions globális veszélyforrásokat és az emberek általános félelemszintjének összefüggéseit vizsgálta. Azt találták, hogy az alábbi információforrások gyakori fogyasztói jobban félnek, gyengébb az általános mentális egészségük:
- bulvárfogyasztók - konkrétan pl. Bors és Blikk
- a közösségi média átlagon felüli fogyasztói, azon belül is a nagyon vizuális, a rövid, virtuális formátumok forrásai, pl. TikTok és Instagram
- propagandatermékek, pl. Origo.hu. (ref.: MG)

Sik Endre szociológus: "A kormánypárt 2015 óta a nemzeti konzultációkkal és a népszavazásokkal (például a "gyermekvédelmi" népszavazással) csaknem hússzor nyomta meg a morális pánikgombot, miközben azt is nagyon határozottan közli a "Néppel", hogy egyedül Ő képes megoldani a válságot, eloszlatni a félelmeket, illetve csak Ő képviseli a jó erkölcsöt és a valóságot." A morális pánikgomb nagyon hasznos propagandaeszköz a Fidesz kezében: ennek segítségével létre tud hozni egy olyan, nem gondolkodó, ösztönösen cselekvő csoportot, amely jól mozgósítható a választáson, és fenntartja a Fidesz hatalmát. (HVG)

Régebbi hírforrás(ok): A kritikus / kritikai olvasás területei 1. - Morális pánik, szűrőbuborék, keretezés link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról