SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Mely vitatípusok jellemzik a szakmai / könyvtáron belüli diskurzusokat?
Címkék: szakmai belső kommunikáció (2013.02-) | identitás | tudásstratégia (2015.05-) | szervezeti kultúra | információ-visszatartás | emberi minőség |
- Racionális vita: cél, hogy sikerüljön (közösen) megfogalmazni az igazságot.
- Meggyőzés: cél, hogy a másik fél elismerje az általam igaznak tartott álláspontot. - Veszekedés: az egyik vagy mindkét fél frusztrációjának levezetése a cél. - Törvényszéki tárgyalás: nem a másik, hanem a vitán kívül figyelő harmadik felet kell meggyőzni. - Nincs vita; változatos okokból: -- a felek nem találják egymás véleményét -- az egyik fél nem tartja a másikat megfelelő partnernek méltóság szempontjából -- az egyik fél stílusa nem felel meg a másik elképzeléseinek -- az egyik fél nem mer válaszolni, mert fél egy harmadik féltől -- azért nem válaszol, mert tudja, hogy nem tudna megfelelő választ adni (vaj van a fején) -- valami miatt az egyik fél nem mer vitát kezdeményezni (pl. mert fenyegetve érzi magát) A fenti esetek melyik típusa lehet az egyes felek részéről? Lehet, hogy ugyanazon vitában más-más típus szerinti célok szerint küzdenek a felek? |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |