SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Menedzselt kreativitás -- akár könyvtárban is próbálható :-)A SAS, az informatikai ipar egyik jelentős vállalkozása figyelemre méltó eljárásokat alkalmaz munkatársainak motiválására, hogy a lehető legjobban kihasználja meglévő erőforrásait. Vázlatszerűen néhány jellemző a Harvard Business Manager cikkéből:
-- Technológiaspecifikus konferenciákra küldi munkatársait motivációképpen. Bátorítja a kapcsolatépítést a nagyobb szoftverközösségen belül is. Ösztönzik a publikálást, kiadványok szerkesztését, hogy a munkatársak demonstrálhassák tudásukat. -- Gyakran korszerűsítik a munkaeszközöket. -- Egyetlen funkciót sem helyeznek ki, a portástól a büfésig mindenki SAS-alkalmazott. -- Nagy gondot fordítanak arra, hogy a munkatársak elől elhárítsák az akadályokat; akár cégen belül, akár azon kívül. -- Ellenzik a sok túlórát, mondván: 'nyolc óra munka után feltehetően csak a hibákat halmozzák.' -- Nincs mesterséges határvonal az 'öltönyösök' és a 'melósok' között, mert mindenki 'melós'. -- A menedzserek másik szerepe a munkatársak 'összehozása', hogy ötleteiket megbeszélhessék, ezzel segítsék elő az innovációt. -- Nem kap büntetést, aki hibákat követ el egy jobb termékhez vezető úton. -- Az ügyfélelégedettség figyelése óvja meg a SAS-t attól, hogy tehetséges műszakiak vidéki klubjává váljon. -- Míg a részvényárfolyam csak azt jelzi, hogy a részvényesek elfogadnak vagy elutasítanak valamit, a fogyasztó azt is megmondja, miért és hogyan, és kész együttműködni a tökéletesítés érdekében. -- A SAS weboldalán és telefonon keresztül naponta összegyűjti ügyfelei panaszait és javaslatait, és foglalkozik velük. -- Évente rendez felhasználói konferenciákat, melyen az ügyfélkör implicit igényeit is igyekszik kibányászni. Az ügyfélkapcsolatokban ugyanis kreatív energia keletkezik, melyet kihasználnak. -- Az SAS költségvetésének 26%-át fordítja K+F-re.
Hírforrás:
Menedzselt Kreativitás / Richard Florida, Jim Goodnight. In: Harvard Businessmanager (2006. február) p. 75-81
2006. március 16. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Menedzselt Kreativitás / Richard Florida, Jim Goodnight. In: Harvard Businessmanager (2006. február) p. 75-81 |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |