Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Mi alapján választanak szponzorált partnert a nagyvállalatok?

A tanulmány 16 nagy cég (5 bank, 4 biztosító, 3 tejipari cég és 4 telekommunikációs cég) marketingszakemberével készült telefonos interjúból vont le következtetéseket, milyen kulturális eseményeket szponzorálnak jelenleg a nagy cégek, ill. hogy milyeneket lennének hajlandóak a jövőben szponzorálni. Elemezték azt is, hogy milyen szempontok alapján döntenek az esetleges szponzorációk esetében. Amelyik cég támogat kulturális célú eseményt, az jellemzően nem kizárólag egyet. Az egyes cégek tevékenysége nem meghatározó a szponzorálási hajlandóságban. A kulturális események támogatási hajlandóságát kedvezően befolyásolja a presztizsmegjelenés (pl. komolyzenei fesztálok támogatása), a támogatás költséghatékonysága (pl. a többnapos fesztiválokon nagy számú ember folyamatos elérése). Nem befolyásoló tényező, hogy a termék hosszú távú stratégiájához kapcsolódik-e az adott esemény, az aktuális kampányhoz kapcsolódásról azonban már a megkérdezettek fele nyilatkozott úgy, hogy számít a döntésükben. Az eseményhez kapcsolódó üzenet, illetve ennek kapcsolódása a termék hosszú távú stratégiájához egyértelműen fontos a marketingesek számára. A szponzorálással kapcsolatos döntés pozitívan befolyásolható olyan, a szponzorálandó által bemutatott prezentációval, amely a szponzorcégnek adatokkal alátámasztva, hitelesen bemutatja a fenti szempontok érvényesülését. (Ref.: Budai László)

Hírforrás: Csák Róbert, R. Nagy András: Támogató trendek. A kulturális szponzoráció gyakorlata néhány hazai nagyvállalatnál. In: Marketing & Menedzsment 39 (2005) 6 p. 43-50
2006. március 22.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=mi_alapjan_valasztanak_szponzoralt_partnert_a_nagyvallalatok
Régebbi hírforrás(ok): Csák Róbert, R. Nagy András: Támogató trendek. A kulturális szponzoráció gyakorlata néhány hazai nagyvállalatnál. In: Marketing & Menedzsment 39 (2005) 6 p. 43-50
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról