SzavazásEgy szakmai előadás célja, hogy...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Mi érdekli és hogyan tájékozódnak azok, akik jellemzően lemorzsolódnak a könyvtárban?
Címkék: felmérés | használó (gyerek, fiatal) | kritikus / kritikai olvasás, gondolkodás (2013-) | marketing | piac, információ- és hír- | sajtótermék (nyomtatott, elektronikus) |
Egy minifelmérés alapján a középiskolások nem olvasnak közéleti szájtokat és tévét sem néznek, mégis fontos számukra, hogy értesüljenek a hírekről, lehetőleg minél semlegesebb forrásból. Ilyet azonban nem nagyon ismernek a hazai piacon. (...) Az pedig, hogy mennyivel nagyobb erőt tulajdonítanak a mai középiskolások a közösségi médiának a hagyományos médiumoknál, nem csupán abban mutatkozott meg, hogy az újságírói munkát nem tartják már annyira meghatározónak. Erről egyébként többször némileg pejoratívan megjegyezték, hogy az internetnek köszönhetően "ma már bárki lehet újságíró", vagyis azt érzékelik, hogy egyre jobban elmosódik a határ az ismert újságokban publikáló szerzők és a bloggerek / netes véleményvezérek között.
A tesztből többek között az derült ki, hogy a középiskolások szerint a három szó, ami leginkább jellemez egy hazai újságírót az a lényegre törő, részrehajló és szubjektív, amivel viszont legkevésbé illetnék a magyar sajtó munkatársait, azok a: körültekintő, független, minőségi szavak. És legfőképpen objektivitást, jó stílust és szakszerűséget várnának az újságíróktól. semmilyen híroldalt nem olvasnak rendszeresen. Sőt, a közösségi médiában se követik a közéleti szájtokat, hanem mint kiderült, mémekből informálódnak. Ha valamelyik téma mém formájában felkelti az érdeklődésüket, akkor néznek utána a híroldalakon (így értesültek például a Notre-Dame-i tűzesetről is). A hírszájtoktól egyébként főleg az objektivitást várnák, ezt azonban nem igazán találják a magyar piacon, hiszen feltűnik nekik, ha egy sajtótermék kormányközeli, de azt is érzékelik, ha egy lap túlzottan "orbánfóbiás". Híradókból szintén nem tájékozódnak, ezeket ugyanis egyáltalán nem nézik és tévét is alig. A videós tartalmakat viszont szeretik, de ebben az esetben is témafüggő, hogy mit néznek meg. Szóval, nyilvánvalóan máshogy informálódnak manapság a gimisek, mint 5-10-20 stb. éve, azon viszont mégsem kell sírni, hogy régen minden jobb volt, mikor az iskolások tudtak olvasni és nem ijedtek meg attól, ha írásbeli információt kellett befogadniuk. A felmérésben megkérdezett diákok, és a workshopon részt vett gimisek ugyanis egyöntetűen azt mondták: amennyiben érdekli őket az adott téma, akkor teljesen mindegy nekik, mennyire hosszú egy cikk. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |