SzavazásEgy szakmai előadás célja, hogy...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Miért hajlandóak fizetni az európai internet-felhasználók?Noha a Jupiter Media európai online felmérése szerint 2007-re az európaiaknak több mint a fele a hálózaton lesz, még mindig sok a kérdőjel azt illetően, vajon a szörfölők mi mindenért lesznek hajlandóak fizetni az interneten. A felmérés szerint 2002 végére az európaiaknak csak 10%-a mondhatja majd el magáról, hogy fizetett valamilyen tartalomért a hálózaton. A kontinens felhasználóinak 40%-a nem tartja valószínűnek, hogy a jövőben fizetni fog valamilyen tartalomért. Azok közül, akik viszont készek a zsebükbe nyúlni, 23% hajlandó volna fizetni zenéért, 17% videóért, 16% pedig friss illetve archív híranyagokért. Sokak számára talán nem annyira meglepő, hogy az online tartalmakra eddig ez évben költött 222 millió euró majd felét pornográf tartalmakra fordították. Míg a fizetős tartalmak sikere még nem nyert kellő bizonyságot, az internetes vásárlás egészségesebb arcot mutat. Az európai felhasználók egynegyede vásárolt már a hálózaton, e csoportnak pedig csaknem a fele arról számolt be, hogy hirtelen ötlettől vagy elhatározástól vezérelve vásárolt a neten. A fogyasztók megnyerése érdekében kitartóan új utakat kereső cégek számára a szöveges üzenetküldés továbbra is sok pénzt hoz a konyhára. A prémium SMS módszerét a Coca Colán át a népszerű Big Brother valóságshowt készítő televíziós társaságig széles körben alkalmazzák a különböző cégek.
A Coca Cola vizsgálatai arra derítettek fényt, hogy egy SMS-ben kínált játékra jelentkezők 40%-a nem a közvetlenül megcélzott mobiltulajdonosokból tevődik össze, ami jól példázza az olyan vírusszerűen működő SMS reklámkampányok erejét, amelyek esetében a felhasználók adják tovább az információt barátaiknak, ismerőseiknek. A különböző cégek egyre nagyobb kreativitásról tesznek tanúbizonyságot az SMS kampányok terén. Egy svéd utazási cég például azt tapasztalta, hogy a nyaralási akciókat a felhasználók figyelmébe ajánló SMS-ekre kétszer annyi pozitív válasz érkezett, ha esős napokon küldték ki az üzeneteket. A Jupiter becslése szerint az SMS piac 2002-ben 3,65 milliárd euró értéket fog képviselni, ahol a felhasználók átlagosan több mint 3 eurót költenek el havonta.
Hírforrás:
link Infinit Hírlevél No.175, okt. 25.)
2002. október 30. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): link Infinit Hírlevél No.175, okt. 25.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |