SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Milyen a panaszkezelési rendszered? - Azaz: minőségirányításod alapja...
Címkék: analógia | hatékonyság | innováció, szolgáltatásfejlesztés | irányítás, mérés, szabályozás | könyvtár, köz- | minőség, -irányítás, -fejlesztés |
Gondom támadt egy minőségirányítására felettébb büszke, több vonatkozó hazai könyvtári kitüntetéssel rendelkező közeli megyei könyvtárban. Miután a könyvtáros csak hümmögött, megerősítettem: most éppen panaszt teszek. Miután nem történt semmi érdemleges, javasoltam, hogy készítsen valamilyen feljegyzést panaszomról. Megígérte, hogy megteszi majd és vissza fognak jelezni. Ennek már 6-7 éve... Azóta tűnődöm, hogy milyen tanúsított minőségirányítási rendszer az, amiből hiányzik - vagy legalábbis nem működik - az ügyfélpanaszok kezelése.
Az általam építőipari vállalkozásnál épített rendszerekben bármilyen panasz, nemmegfelelés, megelőző intézkedés dokumentált folyamatot indított el, melyet a probléma megoldásáig és a következtetések levonásáig követtünk. Gyakori tévhit, hogy akkor jó a rendszer, ha nincsen panasz, felszólamlás. A valóság ezzel szemben az, hogy akkor alacsony a panaszok száma, ha azt tudatosan vagy megszokásból megnehezítik. További gond, hogy visszajelzés nélkül nehezebb tanulni - azaz: szolgáltatást fejleszteni. Azaz: kisszámú visszajelzés gyengébb szolgáltatást vetít előre. A minőséggel való tényleges összefüggés a panasz mibenléte. Nagyon nem mindegy, ha az ügyfelek azért panaszkodnak, hogy a átverve érzik magukat a szolgáltatás igénybe vétele után, vagy hogy a mosdóban csak textil törülköző van, és nincs papírtörülköző - fejtette ki Arany Ferenc a Panaszügyek hatékony megoldása c. könyvében. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |