Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?

  • • Igen, a használók kedvelik, a könyvtárak neve jól forog általa.
  • • Nem a hatékonyság számít, csak a pénz eltapsolása.
  • • Nem oszt, nem szoroz.
  • • Az internetet a népek nem a könyvtárból tanulják.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Mindfullness, nudge (bökdösés) és empátia - az új média-írástudás elemei 2.: Tudatos hírfogyasztás (olvasóink szavazatára)

Az első részben link bemutattuk, mi a jelenlegi digitálismédia-környezet 3 fő kihívása, és hogyan segíthetik benne a könyvtárosok eligazodni a diákokat. A mostani rész egy újabb kihívással, a hírek felületes olvasásával foglalkozik.
A hírek olvasásakor is le kell lassulni, hogy ne hozzunk gyors benyomások után ítéletet. Hogyan tanítsuk a diákokat értő, figyelmes olvasásra? Egyik lehetséges módszer a nudge (bökdösés). A kutatások szerint a kis megzavarás, visszajelzés is változtat a viselkedésen. Például az autókon kigyulladó jelzőlámpa is lassabb vezetésre késztethet. Ahogy a Twitteren is a "disputed" (vitatott) jelzés felébreszti a figyelmet. (2020-as kutatás a COVID és a közösségi média kapcsán: doi.org/10.1177/0956797620939054 .) A jelzés lelassítja az olvasót és elgondolkodtatja az állítás igazságán. Érdemes néha magunktól is rövid szüneteket beiktatni olvasás közben.

Példa néhány gyakorlatra:
- Kérjük meg a diákokat, hogy olvassák el az éppen legnépszerűbb Twitter üzeneteket. Közben fogjanak egy tollat a kezükbe, és érintsék az asztalhoz minden alkalommal, mikor nagyobb érzelmi hatás éri őket. Kérdezzék meg maguktól: Miért érzik ezt éppen? Mi zavarja őket? Kinek lehet haszna ebből a tweetből?
- Leggyakrabban talán a felületes olvasás miatt nem látjuk át az összetett tartalmat. Keressünk egy felkapott és bonyolult sztorit, amit a média leegyszerűsített. Hozzunk létre két csoportot. Az egyik csoport csak a közösségi médián át értelmezze a történetet. A másik csoport hosszabb elemzéseket olvasson át. Majd egyeztessék közösen az elemzés eredményét. (ref.: Habók Lilla)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról