Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Minőségbizonytalanítás

A legnagyobb gond a minőségirányítással, hogy az nem a mi szolgáltatói érdekeinket tartja szem előtt, hanem - ha komolyan lennénk kénytelenek venni - akkor a használó ugráltat(na) bennünket. Ami jelentősen csökkentheti viszonylagos kényelmünket. Feszültség áll elő:
1. Költséghatékonyságra törekszünk - mégha ez nem is mondjuk így ki szó szerint: a lehető legkisebb erőfeszítéssel (munkával kapcsolatos fáradság) szeretnénk elérni a lehető legnagyobb nyereséget (elismerés, fizetés).
2. A modern szlogeneket azonban hangoztatni kell, ráadásul meg is ígérjük különféle projektpénzekért cserében.
Példával:
- Bár tudjuk, hogy egyre kevesebben járnak könyvtárba, mégis húzzuk-halasztjuk a könyvtári rendszer használóból kiinduló újjáalakítását.
- Tudjuk, hogy könyveink jelentős hányadát nem kölcsönzik vagy 10 éve, mégis keresünk ideológiákat az apasztás megakadályozására.
- Bár feszengünk, hogy kollégánk a könyvtári imázst rombolva sok éve nem képes mosolygós köszönéssel fogadni a betérőt, mégsem akarjuk felvállalni a szolgálat átszervezésével járó konfliktust.
- Szakmai vezetőként hangsúlyozzuk a nagy utazással járó konferenciákon való részvételünk fontosságát, noha a szerzett ismereteink szétsugárzását környezetünk alig tapasztalja.
A feloldás: a modern szlogeneket, kifejezéseket - vö.: partnerség, életminőség, intelligens szolgáltatás, felzárkózás, minőség stb. - folyamatosan hangoztatjuk. Definiálni, pláne, mutatószámait meghatározni, neadjisten mérni - ellenjavallat. Inkább azt mondjuk: szolgáltatásunk nem mérhető (amiben persze ok lehet hiányzó reálműveltségünk is). Ellenkező esetben ugyanis valakinek eszébe juthat, hogy meg is méri szolgáltatásminőségünket (pláne, tőlünk függetlenül!), s benne való előrelépésünket. Akkor ugyanis akár az is kiderülhet: látszatot építünk.
Szociálpszichológusok szerint a vallott és gyakorlott értékek közötti különbség nagy eltérése neurózisok, identitászavarok melegágya. Na, ismerős már?
És még egy fontos dolog. Ha a tevékenységünk valósága és a vallott értékeink közötti különbségére valaki rámutat, azt mielőbb el kell távolítani a közösségből. Hogy fenntarthassuk kedvezőnek mutatott arculatunkat. (MG)

Hírforrás: KIT-információ
2018. augusztus 13.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=minosegbizonytalanitas
Régebbi hírforrás(ok): A hagyományőrzés kényelme link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról