SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Mit keresnek a kutatók a vállalati és tudományos könyvtárakban? 1. (olvasóink szavazatára)
Címkék: adattárolás | adatbázis, elektronikus adatok elérése | alkalmazás, szoftver | kiszervezés | könyvtár, vállalati v. szervezeti | közösség mint információforrás (2.0) | legjobb gyakorlat (szakkönyvtár) | marketing | térítéses információszolgáltatás | beszállítói kapcsolatok |
Arra a kérdésre, hogy milyen elvárások jelentkeznek a vállalati könyvtárakkal szemben, Oliver Renn -- aki a zürichi ETH-n vezet információs központot -- azt válaszolja, hogy NINCS ELVÁRÁS (kiemelés: MG). A könyvtárak jellemzően nincsenek benne a vállalati térben -- leszámítva esetlegesen még meglévő fizikai teret. Vannak azonban könyvtárak, de más feladatokkal, más néven. Pl.: a Novo Nordisknél a könyvtárat átnevezték 'glia'-nak, azaz: global information & analysis.
Az információs és tudáshegység (az ábrát ld. a forrásban) alsóbb hányadát a vállalatok döntően kiszervezik, mert takarékoskodnak az emberi erőforrással. A hegység elemei pedig: Hozzáférés 1. Információ beszerzése és beszállítói kapcsolatok 2. Információs és könyvtári szolgáltatások 3. Közösség-menedzsment (a szolgáltatások marketingje a különféle érdekcsoportok és a fenntartó irányába) Információkutatás 4. Témafigyelés és oktatás (a legfontosabb) 5. Információs tanácsadás (az információs szakemberek csapattagként a kutatás projektbe épülnek, így a kutatást és elemzést szakértői szintre emelik) 6. Információkeresés és elemzés 7. Hírfigyelés (= News Intelligence vagy Competitive Intelligence - verseny(társ)figyelés), alapvető ugyanis, hogy a szervezet folyamatosan figyelje a versenykörnyezetet.) 8. Szöveg- és tartalomelemzés (a tartalomelemzési platformok és szolgáltatások, sajtóra, adatbázisokra és webtartalmakra egyaránt. A kutatóknak mintákat kell találniuk a szervezeten kívül illetve belül felelhető adatokban taxonómiák és ontológiák segítségével) 9. Tudásfeltárás Information Technology 10. IT & informatika (a transzlációs kutatás fontosságának növekedésével bonyolult információtechnológiai szolgáltatások kötik össze az adatokat és információkat, ezért az információs központbak modern fejlesztőkapacitással kell bírnia a használói kutatások, eszközök és adatbázisok támogatására) 11. Technikai információ menedzselése Tudásmenedzsment 12. Tudásmenedzsment szolgáltatások (a szervezeti tudás hozzáférhetővé tétele pl. SharePointtal vagy más céleszközökkel. (folyt.: link (ref.: MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |