SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Mit kíván a magyar nemzet? - Ha múzeumot látogat...
Címkék: analógia | felmérés | információ prezentálása | környezettudatos tervezés | minőség, minőségirányítás, minőségfejlesztés | múzeum | információ szolgáltatása weben |
Mikor és milyen gyakran keresünk fel egy örökségturisztikai bemutatóhelyet? Mik a hazai lakosság elvárásai a múzeumok, látogatóközpontok, várak, kastélyok kiállításaival szemben és hogyan változtak ezek az elvárások az elmúlt négy évben? Ezekre a kérdésekre kereste a választ az Innotime Hungary Kft. a most zárult 450 fős országos online trendkutatásában, amelyben a két, illetve négy évvel ezelőtti hasonló kutatás eredményeivel is összehasonlították a válaszokat.
Mitől jó egy kiállítás? - Érthetőség, látvány, személyes megszólítás - ezek az elvárások a vendégek részéről egy jó kiállítással szemben, cserében nem elvárás a magas szintű tudományos tartalom, vagy éppen az interaktív digitális kütyük és egyéb modern bemutatási eszközök használata sem - sőt, a válaszadók 64%-a örülne, ha ezek az eszközök mellőzésre kerülnének a kiállítások tervezésekor. 88%-uk szerint egy kiállítás akkor jó, ha audioguide vagy tárlatvezető nélkül is teljes élményt tud nyújtani. Elvárás a fenntarthatóság - Mára már alapvető elvárássá vált a látogatók részéről, hogy a bemutatóhelyek törekedjenek a környezeti fenntarthatóság biztosítására. A válaszadók több mint 90%-a az alábbi tényezőket várja el: - a bemutatóhelyek kommunikációjában is megjelenjen, - a létesítmény mit tesz a környezet megóvásáért, - a bemutatáshoz használt eszközök energiatakarékosak legyenek, - és az is alapvető követelmény, hogy a látogatók a létesítményekben is szelektíven tudják gyűjteni a hulladékot. Otthonról is elérhető élmények -- A válaszadók 88%-a tartja fontosnak, hogy a múzeumokban, látogatóközpontokban, várakban és kastélyokban a papír kiadványok helyett inkább otthonról is elérhető digitális tartalmak segítsék a látogatók tájékoztatását, s 68%-uk tartja fontosnak, hogy saját eszközre is le lehessen tölteni az audio- vagy vizuálguide-okat, hogy azokat otthon is vissza lehessen hallgatni, nézni. ű Az értékesítési folyamatban szintén jelentős elvárás a digitalizáció: a válaszadók 77%-a szeretné, ha otthonról is meg tudná vásárolni a belépőjegyeket. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |