Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Mit kíván a magyar nemzet? - Ha múzeumot látogat...

Mikor és milyen gyakran keresünk fel egy örökségturisztikai bemutatóhelyet? Mik a hazai lakosság elvárásai a múzeumok, látogatóközpontok, várak, kastélyok kiállításaival szemben és hogyan változtak ezek az elvárások az elmúlt négy évben? Ezekre a kérdésekre kereste a választ az Innotime Hungary Kft. a most zárult 450 fős országos online trendkutatásában, amelyben a két, illetve négy évvel ezelőtti hasonló kutatás eredményeivel is összehasonlították a válaszokat.

Mitől jó egy kiállítás? - Érthetőség, látvány, személyes megszólítás - ezek az elvárások a vendégek részéről egy jó kiállítással szemben, cserében nem elvárás a magas szintű tudományos tartalom, vagy éppen az interaktív digitális kütyük és egyéb modern bemutatási eszközök használata sem - sőt, a válaszadók 64%-a örülne, ha ezek az eszközök mellőzésre kerülnének a kiállítások tervezésekor. 88%-uk szerint egy kiállítás akkor jó, ha audioguide vagy tárlatvezető nélkül is teljes élményt tud nyújtani.

Elvárás a fenntarthatóság - Mára már alapvető elvárássá vált a látogatók részéről, hogy a bemutatóhelyek törekedjenek a környezeti fenntarthatóság biztosítására. A válaszadók több mint 90%-a az alábbi tényezőket várja el:
- a bemutatóhelyek kommunikációjában is megjelenjen,
- a létesítmény mit tesz a környezet megóvásáért,
- a bemutatáshoz használt eszközök energiatakarékosak legyenek,
- és az is alapvető követelmény, hogy a látogatók a létesítményekben is szelektíven tudják gyűjteni a hulladékot.

Otthonról is elérhető élmények -- A válaszadók 88%-a tartja fontosnak, hogy a múzeumokban, látogatóközpontokban, várakban és kastélyokban a papír kiadványok helyett inkább otthonról is elérhető digitális tartalmak segítsék a látogatók tájékoztatását, s 68%-uk tartja fontosnak, hogy saját eszközre is le lehessen tölteni az audio- vagy vizuálguide-okat, hogy azokat otthon is vissza lehessen hallgatni, nézni. ű

Az értékesítési folyamatban szintén jelentős elvárás a digitalizáció: a válaszadók 77%-a szeretné, ha otthonról is meg tudná vásárolni a belépőjegyeket.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról