SzavazásElőny-e, ha egy könyvtáros kritikus / kritikai gondolkodó?
KIT hírlevél évfolyamok2021
|
Működhetne-e az ODR olyan hatékonyan és olcsón, mint az Uber, vagy az Airbnb?Amikor szolgáltatást veszünk igénybe, jólesően tapasztaljuk azt, ha a szolgáltató a mi kegyeinkért versenyez, vagy maga a rendszer versenyezteti a szolgáltatók széles körét, hogy a kedvünkben járjon. Ha a rendszer egyes tagjai nem jeleskednek e műveletben, a rendszer nem oszt nekik kártyát, kikopnak.
Mi a helyzet akkor, ha mi állunk a szolgáltatói oldalon egy ilyen rendszerben? Igyekszünk minden működésünket a leghatékonyabbá tenni, és azt az ügyfél szolgálatába állítani - példánk okán a könyvtárközi kölcsönzést igénybe vevő érdekét. Így működik az új gazdaság. Finanszírozás tekintetében: a támogatást nem a szolgáltató, hanem az ügyfél kapja. Ezzel versenyben vannak a szolgáltatók a virtuális piactéren (platformon), melyet a rendszer gazdája biztosít (ld. Uber, Airbnb, Ebay stb). A régi megoldás szerint privilégium bekerülni a szolgáltatók körébe, s a rendszert működtető támogatást is e szervezetek kapják. Az ügyfél kiszolgálása nem elemi érdek, az kiadási oldalon jelenik meg. Innentől az ügyfél igyekszik a szolgáltató kegyébe járni. Jó ez így?! (MG) |
![]() Feliratkozás
Az alábbi mezőbe beírva az email címét, feliratkozhat a KIT hírlevelére.
Az itt megadott adatokat csak a hírlevél kiküldésére használjuk fel.
KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente, térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |