SzavazásMennyire jellemző a könyvtári szakmai kommunikációra a 'ne szólj szám, nem fáj fejem'?
KIT hírlevél évfolyamok2025
|
Nagyszerű 2.0-ás könyvválogatós projekt -- saját sikerének áldozata lett
Címkék: pr, public relations, bizalomkeltés | közösség mint erő és információforrás (2.0) | kölcsönzés | innováció, szolgáltatásfejlesztés | Hollandia |
Haarlem Oost könyvtárában az olvasók a visszahozott könyveket különböző feliratú polcokra rakhatták vissza, melyeken: 'unalmas', 'gyerekeknek kiváló', 'mókás' stb. feliratok voltak. A rendszer megváltottatta a használi attitűdöt, jobb lett. Szerették és segítették a könyvtárosokat abban, hogy meglévő állományukat hatékonyabban használják. Legalábbis egy darabig. Mert bár az olvasók akár sorba is álltak, hogy kivárják egymás döntését (majd mustrálgatták az ilyetén kapott eredményt), a könyvtárosoknak ez más sok volt: a polcok gyorsan megteltek és a kis helyiségben gyakran feltorlódtak az olvasók. Ezért a könytárosok visszaállították az eredeti rendszert.
A projekt hibája feltehetően az volt, hogy az érintett könyvtárosokat nem vonták be a projekt tervezésébe. |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |