Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Néhány tanács facebookos oldal működtetéséhez

Összegyűjtöttem néhány fontos dolgot a facebookos oldalakon nyújtott tartalomszolgáltatással kapcsolatban. Többségük általam korábban olvasott kutatási eredményeken alapul, néhány pedig saját meglátásom. Hasznos lehet egyrészt azoknak, akik valamilyen szervezeti facebookos oldal mögött állnak, másrészt pedig nekem, hogy később rendezett formában vissza tudjam keresni ezeket az irányadókat.

-- Készíts barátságos URL-t -- a facebook.com/username-en nemcsak saját profilnak, hanem szervezeti oldalnak is barátságos címet lehet adni.
-- Legyél ember -- nem csak az üzemeltető értékeli jobban a humán felhasználót a (ro)botok helyett, a felhasználók is jobban értékelik az emberek által posztolt tartalmat, mint az rss alapján automata posztolgató mechanizmust.
-- Ne használd hírlevélküldőként a Facebookot -- érdemes a vonal másik végén lévő rajongók fejével gondolkodni, nem azt posztolgatni, ami téged érdekel (vagy a céged), hanem ami őket fogja.
-- A minőséghez hasonlóan a mennyiségre is érdemes odafigyelni. Ismerős esetében is zavaró, ha 15 percenként kirak valamit, egy cég/szervezet pedig még zavaróbb tud lenni.
-- Posztolj 80 karakteres (vagy rövidebb) szövegeket!
-- Ha ismert domainen lévő (pl. az url-ben szerepel a márka neve) tartalmat osztasz meg, használj teljes url-t, ne linkrövidítőt, így többen kattintanak rá. (Vegyes megoldás lehet egy saját linkrövidítő, bár lassan ebből is annyi van, mint spamből.)
-- Légy szókimondó, használd bátran a közvetlen a kívánt cselekedetekre felszólító igéket (lájkolj, kommentelj, nézd meg, stb).
-- Érdemes odafigyelni a helyesírásra. Kiábrándító tud lenni, amikor egy egyébként komoly, igényes cég/márka oldalán alapvető helyesírási hibák (pl. meg láttuk ezt a képet, muszály, stb.) tűnnek fel.
-- Ne lájkold a saját megosztásod, mert ez szervezeti formában is idétlen.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról