SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Néhány vezetési tanács könyvtárvezetőknekMondd azt, amit gondolsz, és komolyan gondold, amit mondasz - technikák a hatékony kommunikáció előmozdítására: A könyvtári munka során igen sok olyan szituáció merül fel, amikor barátságosan és szakmailag korrekt módon kell cselekedni és megnyilvánulni. A használókkal minden alkalommal bőséges információt közöljünk, lehetőség szerint több alternatívát is kínáljunk (például a felszólításokat és előjegyzési értesítéseket telefonon, levélben vagy e-mailben is tudathatjuk). A vezetők ismerjék el a beosztottak kiváló teljesítményét, és ne hagyják szó nélkül a kisebb eredményeket sem. Elektronikus levélben is el lehet a dicséretet küldeni, kisebb jutalmakat (a hónap dolgozója" oklevél, szabadnap) lehet adni. A személyes törődésre is gondoljunk (tanulmányok lezárása, kerek" születésnap stb. alkalmával). A munkatársakat is érintő megbeszélések jegyzőkönyveit körözni kell. A döntések folyamatába lehetőség szerint mindenkit be kell vonni.
Ugyanez vonatkozik a negatív közlendőkre (fegyelmi ügyek, szemrehányások). A felmerülő problémák elrendezését nem érdemes halogatni, a munkanap végén ne hagyjunk elintézetlenül ilyen ügyeket. Az elégedetlen (sőt, az elégedett!) használókkal levélben vagy e-mailben írassuk le véleményüket, erre a célra készenlétben tarthatunk egy űrlapot. Az ilyen leveleket aztán osszuk meg a munkatársakkal, a használóknak pedig küldjünk választ, és a válaszhoz mellékeljünk valami kis ajándékot (naptárat, könyvjelzőt stb.). A környezetünkben működő egyesületek, üzleti vállalkozások stb. adományokkal segíthetik a könyvtár munkáját; mindig tartsuk készenlétben a kívánságlistát, hogy mire lenne az intézménynek szüksége, akár szorosan a könyvtári funkcióhoz kapcsolódóan, akár annál tágabb értelemben. Lobbizás céljából kísérjük figyelemmel a településen tartott rendezvényeket, és vegyünk részt rajtuk, propagáljuk a könyvtár szolgáltatásait szóróajándékokkal. A könyvtár egyébként is nyitott intézmény, de a nyitott napok szervezésének is van értelme: felhasználhatjuk a régi olvasókkal való kommunikációra és új olvasók megnyerésére. Az ingyenes rendezvények mindig sok látogatót vonzanak. Alkalmanként oklevéllel köszönjük meg támogatóink segítségét.
Hírforrás:
Say what you mean, mean what you say - communication techniques to enhance your library. Ref: Hegyközi I., Könyvtári Figyelő, 2004/1
2004. május 12. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Say what you mean, mean what you say - communication techniques to enhance your library. Ref: Hegyközi I., Könyvtári Figyelő, 2004/1 |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |