SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Nehézkes kommunikáció, megnövekedett munkamennyiség - távmunka-kihívások a versenyszférából
Címkék: távmunka | szervezés, szervezeti kérdések | irányítás, mérés, szabályozás | identitás | hatékonyság | tervezés, stratégia | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. |
Szinte a teljesen hazai média-, kommunikációs és kreatívszakma átállt a távmunkára, ez pedig rengeteg új tapasztalattal és tanulsággal jár. Kíváncsiak voltunk, a szakma különböző területein dolgozók, hogyan élik meg a jelenlegi helyzetet, mi tetszik nekik, mit éreznek nehezének, és hogyan ítélik meg a munkahelyük hozzáállását. Mentális home office körkép egy hónap után.
- Nehézkes kommunikáció: "Hatékonyabban dolgozunk akkor, amikor már világos egy feladat. De odáig eljutni sokkal nehezebb lett, mert mindenki mindent másképp ért és ezzel sok időt veszítünk. Több eszközt is bevetünk, amin keresztül folyton kommunikálunk (Teams, Zoom, telefonok), és igyekszünk minél több checkpointot bevezetni egymás között. De mégis, valahogy hiányzik az, hogy fizikailag egymás mellett legyünk, hogy a másik rezdüléséből azonnal értsük, milyen irányt kell vennie egy-egy feladatnak. Így ötletelni is baromi nehéz, hiszen alapvetően ez egy intim folyamat, aminél egyrészt fontos a megfelelő környezet megteremtése, másrészt újra visszaköszön annak az élménynek a hiánya, hogy lássuk egymáson, kiből mit vált ki egy felvetés, és miként tudja továbbvinni azt." - Megnövekedett munkamennyiség: "Mivel az ügyfél is tudja, hogy nem rohansz sehová az asztalodtól - viszont sokan kríziskommunikációra szorulnak a jelenlegi helyzet miatt - nincs vége a munkanapnak. Reggel kilenctől legalább este nyolcig a gépem előtt ülök úgy, hogy közben ebédet főzni is alig van időm magamnak, és a közvetlen kollégáim ugyanilyen sűrű napokat élnek át. Erre azért nem számítottam a könnyebbnek beállított home office szcenárióban" magyarázta egy hazai reklámügynökségi szakember. - Továbbá: elaprózódó információk: "Sokkal kevésbé látom holisztikusan az ügynökségi folyamatokat, mert az információáramlás természete szükségszerűen megváltozott." "Karanténban nyugodtabb és produktívabb vagyok, mint valaha. Igaz, talán mégis van egy pszichés jelenség, de az csak a szakmai ártalom." Valamint: megtapasztalt szervezeti rugalmasság (jellemzően), rugalmas otthoni munkabeosztás, nincs utazási idő. - Lehetőségek: "Az bizonyosodott be végérvényesen, hogy egy kommunikációs ügynökség lényegében minden alapfunkcióját el tudja látni fennakadás nélkül akkor is, ha az összes kolléga otthon ül. Amiből természetesen nem következik, hogy a járványhelyzet elmúltával fel kellene számolni az éppen most felújított irodánkat. Mert ott is jó dolgozni, és szükség is van az együttlétre. De nem minden nap. A kényszer most nagyon sok ügynökséget rá fog döbbenteni arra, hogy fölösleges akkora irodát bérelnie, érdemesebb inkább a kollégákat ellátni megfelelő eszközökkel és programokkal ahhoz, hogy bárhonnan úgy dolgozhassanak, mintha bent ülnének. - Az irodák azonban meg fognak maradni, és fontos is, hogy szép, ergonomikus, szerethető munkateret nyújtsanak a kollégáknak." |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |