SzavazásA könyvtárosok belső kommunikációjának minősége...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Nem kell mindig minden könyvtárban tájékoztató szolgálat - mehet virtuálisan is
Címkék: Nagy-Britannia | legjobb gyakorlat (szakmai szervezet) | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | együttműködés más könyvtárakkal | tájékoztatás (virtuális) |
Az észak-angliai felsőoktatási könyvtárak együttműködési csoportja közös virtuális tájékoztató szolgáltatás kialakítását határozta el, amelyet a könyvtárak zárva tartási ideje alatt (este, éjszaka, hétvégeken, ünnepnapokon) szándékoztak működtetni. Előzetesen tüzetesen megvizsgálták a hasonló szolgáltatásokat nyújtó külső szervezetek kínálatát, és eldöntötték, hogy az OCLC-vel (24/7 Reference Cooperative) 15 hónapos kísérleti együttműködést indítanak, ebben hét könyvtár előfizetéses alapon vett részt. Gondosan elemezték a használati statisztikákat, az elégedettséget, a résztvevők esettanulmányait. 2013 szeptembere és 2014 májusa között összesen kb. 3000 referensz kérdést kezeltek, havonta intézményenként 13-101-et. A legtöbb kérdés hétfőtől péntekig délután 5 és éjfél, valamint reggel 7 és 9 között érkezett be; a hétvégeken egyenletesebb volt a kérdések eloszlása. A kérdések 40%-a volt valódi referensz kérdés, és igen sok vonatkozott különböző eljárásmódokra, illetve volt információtechnológiai vonatkozású. Az egy kérdésre jutó költségek 3-tól 20 fontig terjedtek, tehát jelentősen kevesebbnek bizonyultak, mintha több száz font költséggel saját szolgáltatást üzemeltettek volna. A hallgatók 75%-a elégedett volt a szolgáltatással (különösen a részidős és a távhallgatók), 81% újra igénybe venné. A webes csevegés bevezetése jelentős kulturális változást jelentett egyes intézmények számára. Az együttműködési program presztízse is nőtt a szolgáltatásnak köszönhetően. A promóció igen fontos volt a befektetés megtérülése szempontjából. 2014 júliusában jelentés készült, amely üzleti modellt is tartalmazott.
A hét résztvevő kiválóan működött együtt, közösen képezték tovább a munkatársakat. A tagok száma mára 16-ra nőtt. Elképzelhető, hogy ez az együttműködés a jövőben országos szolgáltatássá alakul, amelyet a SCONUL koordinál majd. (Kommunikáció, együttműködés és a tanulási élmény fokozása. Közös virtuális tájékoztató szolgáltatás létrehozása az észak-angliai egyetemi könyvtárakban; Hegyközi I.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |