Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Nem kell mindig minden könyvtárban tájékoztató szolgálat - mehet virtuálisan is

Az észak-angliai felsőoktatási könyvtárak együttműködési csoportja közös virtuális tájékoztató szolgáltatás kialakítását határozta el, amelyet a könyvtárak zárva tartási ideje alatt (este, éjszaka, hétvégeken, ünnepnapokon) szándékoztak működtetni. Előzetesen tüzetesen megvizsgálták a hasonló szolgáltatásokat nyújtó külső szervezetek kínálatát, és eldöntötték, hogy az OCLC-vel (24/7 Reference Cooperative) 15 hónapos kísérleti együttműködést indítanak, ebben hét könyvtár előfizetéses alapon vett részt. Gondosan elemezték a használati statisztikákat, az elégedettséget, a résztvevők esettanulmányait. 2013 szeptembere és 2014 májusa között összesen kb. 3000 referensz kérdést kezeltek, havonta intézményenként 13-101-et. A legtöbb kérdés hétfőtől péntekig délután 5 és éjfél, valamint reggel 7 és 9 között érkezett be; a hétvégeken egyenletesebb volt a kérdések eloszlása. A kérdések 40%-a volt valódi referensz kérdés, és igen sok vonatkozott különböző eljárásmódokra, illetve volt információtechnológiai vonatkozású. Az egy kérdésre jutó költségek 3-tól 20 fontig terjedtek, tehát jelentősen kevesebbnek bizonyultak, mintha több száz font költséggel saját szolgáltatást üzemeltettek volna. A hallgatók 75%-a elégedett volt a szolgáltatással (különösen a részidős és a távhallgatók), 81% újra igénybe venné. A webes csevegés bevezetése jelentős kulturális változást jelentett egyes intézmények számára. Az együttműködési program presztízse is nőtt a szolgáltatásnak köszönhetően. A promóció igen fontos volt a befektetés megtérülése szempontjából. 2014 júliusában jelentés készült, amely üzleti modellt is tartalmazott.
A hét résztvevő kiválóan működött együtt, közösen képezték tovább a munkatársakat. A tagok száma mára 16-ra nőtt. Elképzelhető, hogy ez az együttműködés a jövőben országos szolgáltatássá alakul, amelyet a SCONUL koordinál majd. (Kommunikáció, együttműködés és a tanulási élmény fokozása. Közös virtuális tájékoztató szolgáltatás létrehozása az észak-angliai egyetemi könyvtárakban; Hegyközi I.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról