SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Nemhasználók: tartanak a késedelmi díjtól, örülnének a jobb láthatóságnak
Címkék: marketing | legjobb gyakorlat (közkönyvtár) | könyvtár, köz- | kölcsönzés | használó, igény | felmérés | arculat (magunkról mutatott kép) | Norvégia | pr (bizalomkeltés) | térítés (nem közvetlenül infszolgáltatásért) |
Felmérést végzett a stavangeri közkönyvtár...
Például kisgyerekesek jelezték, hogy nehéz követni a gyerekek által kikölcsönzött könyveket, amelyek összekeverednek az otthoni művekkel vagy elkerülnek az óvodába. Mindennek a vége pedig büntetés és kárpótlás az elveszett dokumentumokért. A beszélgetésekre alapozva ezután egy telefonos interjúkon alapuló kérdőíves felmérés következett, amelyben egy 600 fős reprezentatív mintát kérdeztek meg. (Ebben már könyvtárhasználók és nem használók egyaránt voltak.) Kiderült, hogy a lakosoknak igen szerény ismereteik vannak arról, hogy a könyvtár mit is kínál valójában a dokumentumok kölcsönzésén túl. A könyvtárhasználat gyakorisága az életkor előrehaladásával csökken. Több a női, mint a férfi használó. (Ez érdekes módon a 40-49 éves korosztályban nem érvényesül, ahol azonos a könyvtárba járó férfiak és nők aránya.) Kiderült, hogy nagyon sok könyvszerető ember nem jár a könyvtárba (ők megvásárolják a könyveket). A legfőbb üzenet azonban az volt, hogy 'Újra és újra figyelmeztessetek, hogy léteztek és akkor többet fogunk használni titeket!' Ezen felbuzdulva több programot is indítottak a projektidőszakban. Egyik ilyen volt a "mini könyvtár", amelynek keretében stavangeri munkahelyekre helyeztek ki pár száz dokumentumból álló letéti gyűjteményeket valamilyen jól látható helyre. A könyvek és az irodalom hamar a munkahelyi társalgás egyik fő témájává vált. A másik ilyen program a nyári könyvtár volt. 2008-ban vásároltak egy 1957-es évjáratú Opel Olympia veteránautót, feldíszítették a könyvtár logójával, megtöltötték könyvtári dokumentumokkal, majd a nyári szünet ideje alatt rendszeresen megjelentek a strandokon és a bevásárlóközpontokban. Mind a sajtó, mind a használók körében nagy visszhangja lett a programnak. (ref.: Tóth M.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |