SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Nincs mese, a mesterséges intelligencia tájékoztat és befolyásol
Címkék: internet információforrásként általában | könyvtári tevékenység alternatívája | marketing | mesterséges intelligencia | tájékoztatás (virtuális) | közösségépítés |
Lil Miquela egy 20 év körüli lány, talán kevesebb. A vele egyidősekhez hasonlóan az Instagram profilján nemcsak szelfik tolonganak, hanem rengeteg más kontent is, amik a közösségi médián általában előfordulnak: képek arról, mit eszik, milyen ruhákat hord, kikkel lóg, vagy éppen hol nyaral. Lil Miquela egy influencer [kb.: véleményvezér].
1,2 millió követővel a háta mögött az utóbbi hónapokban számos cég kereste meg, hogy promotálja a márkájukat szinte valamennyi iparágból: divatcégektől az üdítőital-forgalmazókon át, az egészséges életmód üzletágban ásványi anyagokkal kereskedő vállalkozásokig. Olyan brand-ek mint a Prada, a Diesel vagy a Moncler az ügyfelei. Lil Miquela nem létezik. Jobban mondva: nem létezne, ha még mindig a 20. század keretei között gondolkodnánk. A digitális kreáció azonban már korunk első sikerre termett, nem hús-vér influencereként látta meg a napvilágot. A los angeles-i Brud áll mögötte, az a robotikára és mesterséges intelligenciára szakosodott cég, ami a technológiák médiára alkalmazásából csinál pénzt. Jelenleg egy szerkesztőségnyi ember gyárt tartalmat a 2017 óta zenei karrierbe is kezdő, pop ikonná váló Miquela számára. A hírek szerint azonban Brud alkalmazottaitól hamarosan egy gépi tanulási rendszer veszi át a feladatok nagy részét, így sok tekintetben önálló életre is kelhet. A kompjúter generált modellek és avatárok mára sikeresen kitörtek a luxusmárkák és divatházak marketing szegmenséből és egyre szélesebb követői tábort toboroznak maguknak - és hirdetőiknek - a közösségi felületeken. Amikor 2016 elején még a Final Fantasy kreátora által gyártott rózsaszínhajú animált hősnő osztotta meg a közvéleményt a híres Louis Vuitton kampányban, még nem sejtettük, hogy két évre rá a CGI influencereké lesz a terep, akik a hírfolyamok elárasztásával a politikába is alaposan beletrappolnal. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |