SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
A mentés hatékonysága -- nem a mentős, hanem a beteg szemszögéből
Címkék: minőség, -irányítás, -fejlesztés | irányítás, mérés, szabályozás | hatékonyság | analógia | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. | információ-visszatartás |
Segélykérés után az esetek 90 százalékában 15 percen belül a helyszínen kell lennie a mentőnek -- ezt a célt tűzik ki évek óta az Országos Mentőszolgálatnál. Nehéz megítélni, hogy ez mennyire van közel vagy távol a napi realitásoktól. Az OMSZ saját adatai szerint az esetek 78 százalékában ma is teljesítik a szintidőt. Mivel külső audit vagy mérés nincs, a belső adatokat pedig nemhogy a sajtó, de még a sürgősségi szakemberek sem ismerhetik meg, ki-ki a saját ismeretségi körének tapasztalata alapján ítéli meg, igaz-e ez az állítás. Tény, hogy sok a szkeptikus hang, a rossz tapasztalat. A képet árnyalja, hogy tőlünk Nyugatra nem a riasztás és a helyszínre érkezés között eltelt idő a mérce, hiszen a beteg szempontjából elsősorban az számít, hogy milyen gyorsan jut érdemi kórházi ellátáshoz. Így a hatékony mentésirányításhoz elengedhetetlen, hogy legyen elegendő gépkocsi, hozzá jól képzett ápoló és orvos, jól megszervezett kórházi ügyeleti és sürgősségi rendszer.
|
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |