SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Olvass jobbat! - 'Olvass többet' helyettA Wall Street Journal kampányt indított, amelyben azt kéri mindenkitől: "olvasson jobban/jobbat" (Read better), ezzel párhuzamosan pedig három napig szünetelteti az oldalon a fizetőkaput, hogy mindenki meggyőződhessen arról, érdemes áldozni a WSJ által képviselt újságírásra. A kampány november 4-én indult, míg a Wsj.com-on látható tartalmakat november 9-11. között lehet korlátlanul olvasni.
A WSJ utoljára 2017-ben indított kampányt, akkor a plakátokon keményen dolgozó nőket lehetett látni, a szlogen pedig Read Ambitiously volt. 2015-ben pedig ismert/híres emberekkel futott a Make Time kampány, amelyben például Martin Sorrell és Will.i.am mutatta be, hogy bizony van ideje olvasni a Journalt. A mostani kampányban a narrátor felszólítja az olvasót: nézzen a hashtagek, a kattintásvadász cikkek, a bulvárpletykák, a közösségi média, a group chatek, a dezinformáció, a trollhadsereg és a dühös kommentek mögé, "olvasson az algoritmusok mögé", mivel "senki sem csinált nagyot, miközben kicsit olvasott". A film végén egy nő látható, aki a város utcáin olvassa az újságot, majd amikor a gyalogos átkelőhöz ér, hóna alá csapja a magazint, körülnéz, majd átmegy a zebrán. Elegáns utalás az agyatlanul mobilozó zombikra, akik úgy üttetik el magukat az autóval, hogy közben fel sem néznek telefonjuk képernyőjéről. A kampányt a The&Partnership készítette, a végeredmény az Adweek szerint egy évig készült. A 30 és 90 másodperces vágatok helyi és kábelcsatornákon fog futni, mint a CNN vagy az NBC, illetve több nagyvárosban óriásplakátok és citylightok is kísérik a kampányt, illetve természetesen online felületeken is láthatók lesznek a digitális plakátok. A WSJ-nek jelenleg 2,6 millió print és digitális előfizetője van, a lap ezen a számon szeretne javítani. Az ügynökség vezetője, Agnes Fischer szerint a reklám célja nem is annyira a politikai felhangok kommentálása volt, sokkal inkább a dezinformáció elleni fellépés. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |