SzavazásA könyvtárosok belső kommunikációjának minősége...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Online értékteremtés - használók megismerése és kísérletezés
Címkék: szervezés, szervezeti kérdések | múzeum | marketing | innováció, szolgáltatásfejlesztés | analógia | tervezés, stratégia |
Hogyan kínálhatnak értéket online a múzeumok a fiatalabb közönségnek, figyelembe véve online szokásaikat, személyiségi jogaikat és integritásukat?
Risto Sarvas, a finn Aalto Egyetem professzora, design kutató: - Az első lépés az, amit fentebb kifejtettem: kezdjük azzal, hogy a stratégiánk és a közönség érdeklődése alapján csoportosítjuk a közönséget. Ne felejtsük el, hogy egy olyan csoport is, mint a "fiatalabb közönség", nagyon heterogén. Ugyanannak a kamasznak is más-más az érdeklődése, kontextustól függően. Például egy iskolai kiránduláson valószínűleg egészen más kelti fel a figyelmét, mint online csetelve a barátaival. Melyik kontextus érdekli a múzeumot és miért? A következő lépés az, amit biztosan sok múzeum csinál: kísérletezzünk és próbáljunk ki dolgokat fiatalabb emberekkel, dolgozzunk együtt iskolákkal, kísérletezzünk online hirdetésekkel és kampányokkal. Gyűjtsük össze és elemezzük az adatokat. Beszélgessünk olyanokkal, akik nem járnak múzeumba. A legfontosabb az, hogy szisztematikusan kísérletezzünk, hogy a tapasztalat, a tudás felhalmozódjon és megosszuk másokkal. Könnyű workshopot vezetni és megelégedni annyival, hogy "Kipipáltuk, úgy tűnt, az emberek élvezik". Ez nem elég. Akkor valójában nem tanultál semmi értékeset. A nehézséget az jelenti, hogy szisztematikusan és stratégiailag vezessünk workshopokat, iskolai csoportlátogatásokat, online kampányokat, hogy egyre többet tudjunk meg a közönségről, és saját előítéleteinkről, prekoncepcióinkról. Például milyen tevékenységeken keresztül értenénk meg jobban a múzeum kínálatával kapcsolatos online szokásokat? |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |