Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Pánikhangulatra kínálnak gyógyírt - digitális képszolgáltatás

A krízis idején a múzeumok visszatérnek az egyik legfontosabb és legalapvetőbb feladatukhoz: megmutatják, hogy a művészet, a kultúra segítenek minket eligazodni a világban, reményt adnak a mindennapjainkhoz, és megmutatják: nem vagyunk egyedül. Egy kis zen következik a világ múzeumaiból.
Ha nehezen is, de lassan meg fogunk barátkozni a gondolattal, hogy egy ideig múzeumot és műtárgyakat csak virtuálisan fogunk látni. Az online elérhető digitális tartalmak ilyenkor mérhetetlenül felértékelődnek, hiszen megkapjuk napi fejadagunkat a kultúrából, ráadásul kis időre kizárhatjuk a ránk zúduló apokaliptikus hírek áradatát és elmélyedhetünk egy-egy tárgy, alkotás szépségében, különlegességében.
Míg nem fogadhatnak hús-vér látogatókat, a múzeumok addig is gondolnak közönségükre, és fókuszba helyezik azt, amiért a művészet fontos számunkra: megmutatja a helyünket, legalábbis segít értelmezni helyzetünket a világban. Érzelmi támaszt jelent, közösséget, reményt, és legfőképpen nyugalmat.
A Twitteren a #MuseumFromHome (Múzeumok otthonról) után a Museum of the City of New York elindította a #MuseumMomentofZen hashtaget, amihez később nem csupán művészeti gyűjtemények, hanem természettudományi múzeumok, botanikus kertek, és egy könyvtár is csatlakozott, eddig összesen több mint 25 ezren. Egyszerű, de jó ötlet, ami bevált.
A békét sugárzó képek között vannak tájképek, harmóniát, egységet tükröző minimalista festmények, de találunk kutyát, lajhárt, barátokat, természetet ábrázoló fotókat is- kinek mire van épp a legnagyobb szüksége, hogy jól érezze magát testben és lélekben. Rémes közhelynek tűnik, de azért érdemes elgondolkodni azon, mik láthatók a legtöbb képen: tengerpart és fantasztikus tengeri lények, fák, virágok, fények. Hajó, zongora, gyerek. Valahogy egy képen sem látunk kütyüt vagy drága dizájnercuccot.
Íme, néhány példa a Twitterről. Ezzel a képpel kezdődött minden: ...

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról