Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Perszonalizált ügyfélmenedzsment a könyvtárban

2008-ban fontolóra vettük egy perszonalizált ügyfélmenedzsment program beindítását (az "Ön Könyvtárosa" címmel). Lényege, hogy az olvasó által választott könyvtáros személyes, egyénre szabott információs tanácsadói, mentori szolgáltatásokat nyújt (a szakosított feladatellátás ellenére gyakorlatilag minden munkatárs végez tájékoztató tevékenységet). Ez azt jelenti, hogy lehetőleg mindig a választott szakember foglalkozik az őt választó olvasó kéréseivel, ami egy erősen szimpátia alapú olvasó és könyvtáros kapcsolatot feltételez (hasonlóan a szabad orvosválasztás igazi értelméhez). Az olvasó problémáinak mélyebb megismerése javíthatja a tájékoztató munka tartalmát is. A túlterhelődések elkerülését a maximált ügyfélkapcsolat számmal lehetne megoldani, akár minimum időkeret rendelhető az egyes ügyfelek "információs gondozására". Az ötletet az adta, hogy naponta tapasztaljuk: az olvasók egy része határozottan ragaszkodik bizonyos munkatársakhoz, esetleg olyannyira, hogy kérdéseit elhalasztva más segítségét inkább nem veszi igénybe. Az NKA 2139/0100 projektünk lehetséges fejlesztéseket tartalmazó kérdéssorában ezért szerepeltettük ezt az opciót, mely iránt az intézményi dolgozók tapinthatóan nagyobb érdeklődést mutattak (3,9) a hallgatókéval (3,1) szemben. A súlyozott szükséglet-átlag számításánál a középmezőny aljára (3,2) sorolták ezt a lehetőséget.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról