SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Rövidesen mesterséges intelligencia oktathatja a könyvtárost a használóval való kellő empátiára?
Címkék: informatikai fejlesztés, automatizálás | innováció, szolgáltatásfejlesztés | irányítás, mérés, szabályozás | tájékoztatás (személyes, fizikai) | tájékoztatás (virtuális) | ügyfélszolgálat, panaszkezelés | emberi minőség |
Az Amazon nemrég mutatta be új, csuklón viselhető eszközét, a Halo-t, amely azon túl, hogy felvonultatja az egészséges életmódot hirdető kütyük kötelező elemeit (aktivitás-, lépésszám- és alvásmérés), fényképes 3D-modellalkotó technológiája segítségével teljes képet rajzol felhasználója testéről, és okos algoritmusa segítségével kiszámolja annak testzsírszázalékát. És az újdonság: hangelemző rendszerével igyekszik belőni tulajdonosának aktuális érzelmi állapotát.
Ha már a depressziót, poszttraumás stresszt vagy egyenesen szívbetegségeket is képes hangminta alapján kimutatni a mesterséges intelligencia, egyszerűnek és természetesnek tűnik a stressz, a düh vagy a letörtség észlelése, amit drága jó anyánk már a telefonba morgott köszönésből észrevesz. A hangalapú AI-t (mesterséges intelligenciát) fejlesztő cégek szerint viszont ehhez nem kell szülői intuíció: a nagy adathalmazokból leszűrhető információk alapján az algoritmusok néhány másodperc alatt bárki hangulatát megállapíthatják, és ez számos ügyfélkapcsolatokra építő ágazatban kulcsfontosságú lehet. Az amerikai Cogito például valós időben elemez telefonbeszélgetéseket, és szolgáltatásait már több üzletágban használják: a szolgáltatási szektorban az eladások növelésére vagy az egészségügyben a páciensekkel való kommunikációra. Az algoritmus például tippeket ad a biztosítási ügyeket intéző ügyfélszolgálaton dolgozóknak, hogyan bánhatnak empatikusabban a telefonálókkal. Figyelmezteti őket, ha a hangjukon stressz, düh vagy nyugtalanság hallatszódik, vagy ha beszélgetőpartnerüknek empatikusabb tónusra lenne szüksége. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |