SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Saját magunkat lőjük lábon, ha mereven ragaszkodunk a polcrendhez
Címkék: analógia | információ prezentálása | könyvtári tér, enteriőr | marketing | tudásstratégia (2015.05-) |
A KIT többször foglalkozott a holland shop-koncepcióval link , illetve annak angol megfelelőjével. Ezek jellemzője, hogy a könyvtárak a kiskereskedelmi tapasztalatokat forgatják, alakítják át saját céljaikra. A módszerek a nudge (bökdösés. ld.: link ) módszerét használják. A döntést a használó hozza, a szolgáltató azonban befolyásolja őt ebben. (MG)
- A marketingesek többnyire hétpecsétes titokként kezelik, mi alapján rendeznek be egy üzlethelyiséget. Az üzleti titok célja egyértelmű, hiszen komoly plusz bevételt hoz az áruháznak. A Pénzcentrum a Lidl 200. hazai üzletnyitása kapcsán kiadott térképen mutatja, hogyan is működik a gyakorlatban az élelmiszerboltok alapszintű pszichológiai hadviselése, azaz az ún. labirintus-módszer. Számos olyan marketing-módszer létezik, amellyel arra késztetik a boltok a vásárlókat, hogy a tervezettnél jóval többet költsenek egy-egy bevásárlás során. Noha alapszintű pszichológia az egész, mégis működik, és az áruházak nem is riadnak vissza attól, hogy bevessék, hiszen komoly plusz bevételt hoznak. Közismert módszer például, hogy játszanak a kisszerelésekkel, a bevásárlókocsik méretével, vagy épp a szemmagasság-trükkel, de gyakori az is, hogy vásárlói hűségprogramokkal bírnak rá a felesleges vásárlásra, illetve állandó gyakorlat a pszichológiai árképzés módszere is. Van azonban egy olyan marketing-eszköz, amit csak nagyon kevesen vesznek észre, ez pedig nem más, mint a termékelrendezés. A könyvtári elrendezéseket lásd a KIT-ben: link (Pénzcentrum). Régebbi hírforrás(ok): Alkalmazzuk a könyvesbolti merchandizing-tapasztalatot könyvtárban is! link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |