Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Sajtóközlemény e-mailben

Az e-mail egyre gyakoribb használata, és széles körben való elfogadottsága a könyvtári pr munkatársakat is arra ösztönzi, hogy ezt a gyors és költséghatékony eszközt vegyék igénybe sajtóközlemények és más információk közvetítésére. A sajtóközlemény írásának számos szabálya van, amelyek ugyanúgy követendőek az e-mail formátumú dokumentum létrehozása esetén is, ám az e-mailes levelezés esetén ajánlott ezeken kívül még figyelembe venni a következőket is:
- Érjük el, hogy elolvassák, amit írunk! -- Sokszor úgy tűnik, hogy még a papírra írt sajtóközlemény is könnyedén a kukába kerül. Ez méginkább elképzelhető az e-maileknél, s ha egyszer átkerülnek oda, akkor lemondhatunk arról, hogy valaha valaki is elolvassa őket. Ennek elkerülésére jónéhány dolgot be kell tartanunk:
1. Soha ne küldjünk spam-et! -- Mindig célzottan kommunikáljunk, hiszen az elsődleges feladat az, hogy megtaláljuk a közös hangot az elérni kívánt közönséggel. Ezért még a sajtóközlemény megfogalmazása előtt át kell gondolni, hogy az pontosan kinek is szól majd. Igyekezzük megtalálni azokat a személyeket, akiket valóban érdekelhet a hírünk!
2. Legyünk barátságosak! -- Az első dolog, amelyet valaki az e-mailek olvasásakor észrevesz, a tárgysor. Ezért ebbe a sorba valami olyasmit írjunk, amely felkeltheti a célszemély érdeklődését, s arra ösztönzi, hogy az egész levelet olvassa el. Ne írjuk azt a tárgyhoz, hogy "sajtóközlemény", sokkal hasznosabb, ha valami ilyesmi kerül oda: "A... könyvtár már az interneten is elérhető!"
3. Legyen tömör, de lényegretörő! -- Az e-mailben is minden kulcsfontosságú információt írjunk le. Természetes, hogy emellett egy ilyen formátumú sajtóközleménynek tartalmaznia kell az e-mail címünket és az esetleges url-helyet is, melyeket a szövegtesttől elkülönítve írjunk, így nem keverednek bele a szövegbe, ráadásul könnyen másolhatóak és beilleszthetők lesznek.
4. Ne akarjunk jópofák lenni!-- A legtöbb e-mail formátum már lehetővé teszi a különböző betűtípusok, háttérszínek és -képek használatát. Ám ami a mi képernyőnkön jól mutat, nem biztos, hogy máshol is így jelenik meg, sőt, az is elképzelhető, hogy olvashatatlan. Éppen ezért maradjunk a jól bevált szöveges levélnél. Érdemes szem előtt tartani, hogy egy könnyen olvasható sor körülbelül 65 karakteres, akkor is üssünk enter-t, ha a mi gépünk magától töri a sorokat, mert ez másoknál másképpen jelenhet meg.
5. Számoljunk azzal, hogy nem mindenki érhető el e-mailen keresztül! -- Bár egyre több ember használja ezt a kommunikációs formát, azért még akadnak olyanok, akik nem, vagy csak ritkán jutnak hozzá. Ezért egy hír közlésének megtervezésekor a hagyományos utakkal is érdemes számolni, sőt, számos esetben kifejezetten hatékony, ha az e-mailes sajtóközleményt papír formátumúval erősítjük meg. A legfontosabb ugyanis továbbra is az, hogy kinek és hogyan küldjük az információt, nem pedig az, hogy milyen úton. (KE)

-- Egy a pr internetes eszközökkel való támogatásáról szóló tanulmány:
link

Hírforrás: 2003. 04. 04., link
2003. április 09.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=sajtokozlemeny_e-mailben
Régebbi hírforrás(ok): 2003. 04. 04., link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról