SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Semmi tájékoztatópult - a tájékoztatók bárhol és bármikor segítségül hívhatók
Címkék: Ausztrália | hozzáférés, nyitva tartás | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | szervezés, szervezeti kérdések | tájékoztatás (személyes, fizikai) | tájékoztatás (virtuális) |
A University of South Australia (UniSA) könyvtárában átszervezték a könyvtári tájékoztatást: a referenszpulthoz kötött szolgáltatások helyett virtuális és igény szerinti szolgáltatások kombinációját valósították meg a közelmúltban. (A pultokat teljes egészében felszámolták.) A változtatás fő célja az volt, hogy a könyvtári szolgáltatások láthatóbbá és elérhetőbbé váljanak mind a fizikai, mind a virtuális környezetben. Hosszú távra tekintve azt várják, hogy a könyvtár erőforrásai és szolgáltatásai könnyebben áttekinthetők és megismerhetők lesznek, és a tájékoztatók szükség esetén bárhol és bármikor segítségül hívhatók. Az átszervezés során a munkafolyamatokat is áttekintették, gondoskodtak a mennyiségi és minőségi adatok gyűjtéséről, a szükséges elemzések és jelentések elkészítéséről.
A változtatások végrehajtása előtt elemezték a referensz kérdéseket. Mérlegelték, hogy az illető kérdés elkerülhető lett volna-e vagy hatékonyabban megválaszolható lett volna-e. A kérdések legtöbbje a munkafolyamatokhoz vagy a számítógépes rendszerhez kapcsolódott, és megválaszolása munkaigényes volt. A campus könyvtáraiban a nagy forgalmú helyeken Kérdezd a könyvtárat! és IT szolgáltató pontokat állítottak fel, ezek egy számítógépből és egy telefonból állnak. Ezeken keresztül segítséget lehet kérni, videokonferencia keretében. A kérdéseket "sorba állítják", átirányítják, lehetséges tehát, hogy a válaszoló egy másik campuson dolgozik. Személyes konzultációra is van mód. A szolgáltató pontok mellett rugalmasan áthelyezhető, alkalmi tájékoztató pontokkal is dolgoznak, ezek helyét és az időpontokat meg is hirdetik. (A könyvtári tájékoztatási szolgáltatások átalakítása: bárhol, bármikor, bármilyen eszközön; Hegyközi I.) Régebbi hírforrás(ok): KIT-találatok a témában: link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |