SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Sikeres sajtófigyelés, fiataloknak - Önkéntes tizenévesek diszrupciója
Címkék: USA | üzleti modell | együttműködés nem könyvtárakkal | innováció, szolgáltatásfejlesztés | könyvtári tevékenység alternatívája | sajtótermék (nyomtatott, elektronikus) | tájékoztatás (virtuális) |
Diszrupció: jelenség, amikor egy új (jellemzően digitális) megoldás alapjaiban forgatja fel egy szektor, vagy valamilyen részpiac működési és/vagy üzleti modelljét. (szerk.)
- Abban nem lenne semmi különös, hogy valaki minden munkanapon hajnalban kel, átolvassa az ország és a világ friss híreit, majd elkészíti a hírösszefoglalót és eljuttatja az előfizetőkhöz. Ami már nem ennyire magától értetődő, hogy Olivia Seltzer 15 éves, és a szolgáltatását 2017 óta kínálja. Most 103 országban vannak olvasói - állítólag havonta egymillióan. A hajnali munka magyarázata az, hogy utána idejében el kell jutnia a gimnáziumba a kaliforniai Santa Barbarában. Seltzer úgy szokott nyilatkozni, hogy minden előítélet ellenére a kortársait igenis érdekli a politika, a közélet, a világ, csak éppen nem tudnak tájékozódni az öregek által öregeknek készített hagyományos újságokból, rádiókból, televíziókból. Ezen segít a The Cramm, amelynek címe a magolásra utal, és a honlap is úgy reklámozza a hírlevelet, mint puskát a világ megértéséhez. A szakma öreg rókái azonban megnyugodhatnak: forrásai között Seltzer a The New York Timest, a Reuterst, a nagy amerikai tévéket vagy a Politicót is említi, és a legmegbízhatóbbnak a BBC-t tartja. Amúgy sincsenek nagyon nagy különbségek a The Cramm és a hagyományos média hírösszefoglalói között. A szóhasználat laza, de nem komolytalan, a témák hasonlóak. Az, hogy a tinédzser szerkesztő időnként más eseményeket emel ki, bármely szerkesztőségben előfordul. Seltzer sikere leginkább annak tulajdonítható, hogy ő a koránál fogva is hiteles forrás a kortársai szemében. Az sem egyedülálló - bár nem is általános -, hogy Seltzer saját világnézete nem árnyalja a híreket. Logikus magyarázatul arra hivatkozik, hogy az iskolatársai között is, a bel- és külföldi olvasói között is sokféle gondolkodású fiatal akad, ő pedig egyiket sem szeretné elveszíteni. A tinédzserbarát üzleti modell technikai különlegessége, hogy miután az előfizetői nem szívesen e-maileznek, a hírösszefoglaló sms-ben is megrendelhető. A hírlevelek ingyenesek. A munkatársak zöme tizenéves, néhányan már húszas éveiket tapossák. A legtöbben az Egyesült Államokban élnek, de dolgoznak kollégák Európa több országában, Zambiában, Fidzsin, Japánban, Kenyában, Kanadában is. A külföldi tudósítók száma már száz körül van. A fejlődés egyik iránya, hogy a The Cramm online kérdőívvel gazdagodna, amelynek kitöltése után az olvasók megtudhatják, melyik párt áll közel hozzájuk. Ez olyan kérdés, amellyel a fiatal hírfogyasztók gyakran keresik meg Seltzert. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |