Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szájról szájra -- a leghatékonyabb ösztönzés

Sorrendben az újságok, rádió és tévé reklámjaiban bíznak leginkább a magyarok a hagyományos médiumok közül, míg az internethasználók számára hitelesebbek az e-mailben, az online hírlevelekben és a márkák honlapjain közölt információk, a leghatékonyabb reklám azonban a 'szájpropaganda' -- áll a Nielsen Piackutató intézet felmérésében. - F: okt. 11.
-- Könnyen lemérhető, mennyire terjed a könyvtárak között a 2.0. Ugyan a készülő stratégiában már megjelent szöveg szerint, de az Összefogás hetében még az egyoldalú üzenetküldés volt az egyeduralkodó. Én megmondom, Te meg hallgatod. Akár könyvtáros, akár használó vagy. -- Kérdés, hogy mennyire válik be a módszer sok évvel a rendszerváltozás után.
1. Ha könyvtáros vagy: a központilag kinyomtatott tonnányi szóróanyag csak részben felel meg a változatosabb helyi hangsúlyoknak (pl. hogyan lehet A3-as plakátokra nyomtatni -- már ha valaki igényesebb munkát kíván végezni), vagy mikor nem a baba, hanem szülei akartak beiratkozni? -- kérdezi négyszemközt egy könyvtárvezető.
2. Ha használó vagy: szintén régi korokat idézett vasárnap a könyvtárbejáratba állított buzdítóbeszédet sugárzó hangszóró és a közönyösen lézengő néhány ember az utcán. Ha bemész a könyvtárba, kész programot kapsz; eszed, nem eszed.
Tény azonban, hogy fejlődik az összefogás. Ilyen pl. a Magyar Védőnők Egyesületével való együttműködés (bár erről honlapjukon nem írnak link ). Vagy: a szolgáltató, szlogenje szerint már nem önmagáért, hanem a piacáért való összefogásra buzdít. Az immáron két éves 2.0 szellemében a következő lépés lehet: az elvont társadalomért való összefogás helyett a helyi igényekre összpontosítva, ki-ki az aktuális, egyéni használóra figyel. Ehhez azonban a felülről vezérlés helyett az alulról jövő kezdeményezések előli akadályok elgörgetése válik szükségessé. Siker esetén akkor majd tényleg egymásnak javasolják a könyvtári szolgáltatások igénybevételét. Szájról szájra; megtakarítva az önreklám költségét :-). (MG)

Hírforrás: HVG.hu, link Mikulás Gábor
2007. október 17.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=szajrol_szajra_a_leghatekonyabb_osztonzes
Régebbi hírforrás(ok): HVG.hu, link Mikulás Gábor
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról