Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Tanulási nehézségek megértése és alkalmazkodás hozzá -- a könyvtárban

AD/HD-val (koncentrálási zavarok/hiperaktivitási rendellenesség), diszlexiával, vagy más ismert vagy rejtett tanulási zavarokkal egyre több fiatal küzd. A tanulásra képtelenség tudományos definíciója alapján olyan idegi állapot, amely kihat az egyén információtárolási, -feldolgozási és -előállítási képességére. Mivel nincs köze az intelligenciához, a Landmark College csapata nem is tanulási képtelenségről (learning disability), hanem eltérő tanulási módról (learning differences) beszél.
És hogy mi is az a Universal Design? A hetvenes években Robert Mace, a hasonló elnevezésű intézet vezetője azt vizsgálta, hogyan alakítható úgy egy termék vagy egy környezet a lehető legtöbb ember számára, hogy az a legkisebb adaptáció vagy formatervezés nélkül használható legyen. Ennek továbbgondolt változata az oktatás terén a Universal Design for Learning (UDL). Ennek segítségével egy kurzus anyagának teljességgel hozzáférhetővé kell válnia a hallgatók számára, fizikai korlátoktól, tanulási problémáktól, viselkedéstől és nyelvi akadályoktól függetlenül. Ehhez az adott anyagot mindenekelőtt többféle formátumban kell prezentálni; felkészíteni a diákokat, hogy különféle stratégiákkal közelíthessék meg a tanulnivalót. A rendszer eredetileg az alap- és középfokú oktatásra volt tervezve, a felsőoktatásban hosszabb tesztírási időt, oktatói segítséget, támogató technológiát jelent.
A könyvtári társadalom az UD-ben komoly eszközt lát az érintettek társadalmi integrációjának elősegítésére, a kérdésnek ugyanakkor viszonylag csekély a szakirodalma. Adott tehát a feladat a könyvtári ismereteket oktató könyvtárosoknak: hogyan tudják átadni számukra az információs műveltség elsajátításához szükséges ismereteket. ...
Kilenc alapelvük a következő: azonos használat biztosítása; rugalmasság a használat során; egyszerű és intuitív útmutatás a hallgatóknak; jól érthető információ szolgáltatása; a hibák elfogadása; a fizikai megerőltetés minimális szintje; megfelelő csoportméret és téralakítás; a tanulóközösség megteremtése, valamint a pozitív légkörről való gondoskodás. (ref.: Vasbányai F.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról