SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Tanultunk-e pl. marketinget a vírusidőben?
Címkék: tervezés, stratégia | rendezvény (szakmai) | marketing | közösség mint információforrás (2.0) | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. | közösségi média | cselekvésképtelenség |
Bizonytalan vagyok, hogy az MKE-konferencia végén - "Új utak a COVID 19 idején és azt követően. Szakmai kompetenciáink átalakulása" - a résztvevő fel tudta volna-e sorolni a címben említett új utakat illetve átalakult kompetenciákat... A magam részéről pl. szívesen láttam volna ilyen listát.
Prónay Szabolcs "Hogyan reagálhat a könyvtári marketing a COVID miatt megváltozott fogyasztói szokásokra?" elhangzott... A használók egyre nagyobb arányban a közösségi tudást veszik igénybe; vö.: közösségi média, legyen az YouTube oktatóvideó, Wikipédia-szócikk, Facebook bejegyzés. Egymillió légy ugyanis nem tévedhet - juthatott eszünkbe. És az a mechanizmus persze igaz az álhír-fogyasztásra is. A multinacionális információszolgáltatók ki is használják a közösségi lehetőségeket: segít a Google, a Tripadvisor, hogy egy idegen helyen hol ehetünk jót. S mindezt persze "tenyérbe mászó" módon; okostelefonon keresztül. Just in case, just in time. - Mi kell még a minőségbiztosításhoz?! - A nagy szolgáltatók tehát ezt csinálták. Az előadó más információszolgáltató intézményt nem említett meg... Nem volt ez nagyon másként a Covid termelte információhiány esetében sem. A fitnesz-szolgáltatók otthon végezhető gyakorlatokat kínáltak. És beléptek könyvtárosok is, pl. online olvasmány-kínálattal és rendezvényekkel. (Olyan országokban, ahol a könyvtárak e-könyveket is szolgáltatnak, persze más volt a helyzet.) Könyvtár által összeállított Covid-információs oldallal azonban nem találkoztam. Igaz ugyan, hogy melyik könyvtár meri felvállalni a hiteles tájékoztatást egy átpolitizálttá tett téma esetében...? Az előadó feltette a korábban is már feltett kérdését: Mi a probléma, amire a könyvtár megoldást kínál? (Korábbi előadásáról ld.: link ) - Jogos, erre az alapvető, égető kérdésről legalábbis nyilvánosan nem volt szakmai diskurzus a szakmánkban. Válasza: "Nem a hozzáférés a kérdés. Hanem a szűrés, validálás." (Sajnos nem emlékszem, hogy erre volt-e példa a kompetencia-konferencián.) "Tévhit: A könyvtár marketing a könyvekről szól. A könyvtár marketing a tudással való kapcsolatról szól." - Ok. Akkor nosza, elő a vonatkozó kompetenciákkal... (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |