SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Tartalomszolgáltatás - 4E szükséges a véleményvezérséghez
Címkék: tervezés, stratégia | pr (bizalomkeltés) | marketing | hatékonyság | használói élmény (UX) 2020- | film- videó- és képszolgáltatás | analógia | kiadó(vállalat), kiadás | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. | közösségi média | piac, információ- és hír- | sajtótermék (nyomtatott, elektronikus) | oktatás, tanulás |
Nem kell minden vállalkozásnak felvásárolnia egy médiacéget, de a vállalkozásoknak kifejezetten érdemes médiacégként is viselkedniük. A médiacégek alapvetően négyféle módon kapcsolódhatnak közönségükhöz. A 4E, vagyis Educate - Entertain - Enlighten - Engage. Magyarul: oktatás - szórakoztatás - felvilágosítás - bevonás.
1.E - A médiavállalatok egy része igyekszik tanítani. Így tesz klasszikus újságírói célokkal például a The New York Times, mikor aktuális eseményekről tájékoztat és elemzésekkel segíti az olvasóit. Az interaktív kommentszekciók és a szórakoztató elemek, mint például a kellően népszerű NYTimes Games (aki még nem próbálta az új Strandst, most megteheti!), tovább növeli az olvasók elköteleződését. 2.E - Sok előfizető napi rutinként tekint az NYT-ra, podcastokat hallgat, cikkeket olvas vagy a Wordle-lel játszik. Ha később meg is osztja (akár posztként, csoportban vagy chaten), mit hallott vagy olvasott, hogyan sikerült neki az aznapi Connections, azzal csak tovább erősíti az NYT márkát (és persze az adott közösségi platformot is). 3.E - A médiacégek sokszor tehát szórakoztatnak: rengetegféle tartalommal próbálják megkapni és aztán megtartani a figyelmet. Az HBO (MAX) például egyszerre képes szórakoztatni, de elgondolkodtató tartalmat is adni, amivel kellő alapanyagot ad az ismét közösségi felületeken terjedő threadekhez, posztoláshoz, chatelésekhez, mémgyártásokhoz, satöbbi. A médiacégek a meghökkentő, felvilágosító tartalmat is kedvelik, igyekeznek inspiráló vagy gondolatébresztő üzenetet adni. Így tesz például a National Geographic. 4.E - Engagement, vagyis a bevonás a közösségi felületek térnyerése óta slágerterület. A fenti irányok is mind ezt szeretnék elérni: minél többet beszélnek az emberek online a márkához kapcsolódó tartalomról, annál jobb. Példaként itt talán elegendő a médiafogyasztás alapvető részévé váló, és azt rendesen felforgató Meta (Facebook, Messenger, Instagram, Whatsapp, stb), aminek lényege a felhasználó bevonódása. A TikTokról másolt Reels funkciói rövid videótartalmai szórakoztatnak, miközben folyamatosan továbbosztásra és like-okkal, emojizással, kommenteléssel interakcióra késztetnek. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |