Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Tartalomszolgáltatás - 4E szükséges a véleményvezérséghez

Nem kell minden vállalkozásnak felvásárolnia egy médiacéget, de a vállalkozásoknak kifejezetten érdemes médiacégként is viselkedniük. A médiacégek alapvetően négyféle módon kapcsolódhatnak közönségükhöz. A 4E, vagyis Educate - Entertain - Enlighten - Engage. Magyarul: oktatás - szórakoztatás - felvilágosítás - bevonás.

1.E - A médiavállalatok egy része igyekszik tanítani. Így tesz klasszikus újságírói célokkal például a The New York Times, mikor aktuális eseményekről tájékoztat és elemzésekkel segíti az olvasóit. Az interaktív kommentszekciók és a szórakoztató elemek, mint például a kellően népszerű NYTimes Games (aki még nem próbálta az új Strandst, most megteheti!), tovább növeli az olvasók elköteleződését.

2.E - Sok előfizető napi rutinként tekint az NYT-ra, podcastokat hallgat, cikkeket olvas vagy a Wordle-lel játszik. Ha később meg is osztja (akár posztként, csoportban vagy chaten), mit hallott vagy olvasott, hogyan sikerült neki az aznapi Connections, azzal csak tovább erősíti az NYT márkát (és persze az adott közösségi platformot is).

3.E - A médiacégek sokszor tehát szórakoztatnak: rengetegféle tartalommal próbálják megkapni és aztán megtartani a figyelmet. Az HBO (MAX) például egyszerre képes szórakoztatni, de elgondolkodtató tartalmat is adni, amivel kellő alapanyagot ad az ismét közösségi felületeken terjedő threadekhez, posztoláshoz, chatelésekhez, mémgyártásokhoz, satöbbi. A médiacégek a meghökkentő, felvilágosító tartalmat is kedvelik, igyekeznek inspiráló vagy gondolatébresztő üzenetet adni. Így tesz például a National Geographic.

4.E - Engagement, vagyis a bevonás a közösségi felületek térnyerése óta slágerterület. A fenti irányok is mind ezt szeretnék elérni: minél többet beszélnek az emberek online a márkához kapcsolódó tartalomról, annál jobb. Példaként itt talán elegendő a médiafogyasztás alapvető részévé váló, és azt rendesen felforgató Meta (Facebook, Messenger, Instagram, Whatsapp, stb), aminek lényege a felhasználó bevonódása. A TikTokról másolt Reels funkciói rövid videótartalmai szórakoztatnak, miközben folyamatosan továbbosztásra és like-okkal, emojizással, kommenteléssel interakcióra késztetnek.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról