SzavazásA könyvtárosok belső kommunikációjának minősége...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Távoli könyvtári-információs szolgáltatás -- fajták és jellemzők
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | innováció, szolgáltatásfejlesztés | marketing | tájékoztatás (virtuális) |
Az olvasóknak nyújtott tájékoztató szolgáltatást általában a könyvtár épületéhez kötik. Az internet révén távoli szolgáltatások váltak lehetővé, azaz olyan külső szolgáltatások, amikor megmarad a jelenlét érzése. A könyvtárhasználat más-más előnnyel jár, ha fizikailag létező épületben vagy távoli térben történik. A távoli szolgáltatások előnyei közé tartozik a helyi számítógépes hálózatok kialakítása, a különböző könyvtártípusok közötti hierarchia megszűnése stb. Sok könyvtár sikeresen alkalmazza ezt a szolgáltatási formát, de széles körű elterjedéséhez normatív, módszertani és jogi alapok szükségesek. Az előnyöket és a hátrányokat a szolgáltatások szerint érdemes vizsgálni. -- Amiket a cikk röviden kifejt:
- Szolgáltatás Skype-on keresztül - Szolgáltatás párbeszédes üzemmódban - Olvasói fórumok alakítása és kiszolgálása - Előfizetéses személyes kiszolgálás - Olvasói távkonferenciák - Szolgáltatások távoli könyvtári portálokon keresztül. (ref.: Viszocsekné P.É.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |