Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Tervszerűen okoz függőséget a közösségi média

"A közösségi média applikációk 'szándékosan' okoznak függőséget a felhasználóknak." A BBC Panorama c. műsorában több applikáció tervezőt és elemzőt is megkérdeztek a témáról.
A végtelen görgetés kitalálója, Mr Raskin szerint rengeteg tervezőnek csak az a feladata, hogy olyan fejlesztéseket tervezzen, ami miatt a felhasználó még több időt tölt az eszközzel, mert a nagy cégek üzleti modellje ezt kívánja tőlük. "Ahhoz hogy megkapja a cég a következő befektetést és feljebb menjen a tőzsdei értéke, a felhasználó applikációval eltöltött idejének is növekednie kell" .
Elvonási tüneteket is produkált egy volt Facebook alkalmazott, amikor 2012-ben otthagyta a céget és a szolgáltatásait is, mert szerinte "Határozottan tudatos volt az ahogy a terméket szokás-formálóvá és addiktív hatásúra tervezték". "Van egy olyan üzleti modell, amelynek célja, hogy bevonja Önt, és hogy alapvetően leszívjon annyi időt az életéből, amennyit csak lehet, majd eladja ezt a figyelmet a hirdetőknek."
Ms Leah Pearlman a like-gomb társ-feltalálója szerint a Facebook az alábbi helyzetekre nyújthat becsapós megoldást: "Amikor szükségem van érvényesítésre, megnézem a Facebook-t. Magányosnak érzem magam: Hadd ellenőrizzem a telefonomat. Bizonytalanul érzem magam: Hadd ellenőrizzem a telefonomat".
Talán ebből fakad, hogy tanulmányok azt mutatták ki, hogy vannak összefüggések a túlzott közösségi média használata és a depresszió, a magányérzet és számos más mentális probléma között. Angliában a tinédzserek átlagosan heti 18 órát töltenek a telefonjukkal, melynek nagy részében a közösségi médiát használják. A legfrissebb jelentések azt mutatják, hogy a Facebook olyan funkciókat tervez, amelyek segítségével a felhasználók megtekinthetik, mennyi időt töltöttek az alkalmazásban az elmúlt hét napban, és napi határidőket is beállíthatnak. Vajon ez melyik üzleti modellt fogja támogatni? (via OMMIK Hírlevél)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról