SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Tervszerűen okoz függőséget a közösségi média"A közösségi média applikációk 'szándékosan' okoznak függőséget a felhasználóknak." A BBC Panorama c. műsorában több applikáció tervezőt és elemzőt is megkérdeztek a témáról.
A végtelen görgetés kitalálója, Mr Raskin szerint rengeteg tervezőnek csak az a feladata, hogy olyan fejlesztéseket tervezzen, ami miatt a felhasználó még több időt tölt az eszközzel, mert a nagy cégek üzleti modellje ezt kívánja tőlük. "Ahhoz hogy megkapja a cég a következő befektetést és feljebb menjen a tőzsdei értéke, a felhasználó applikációval eltöltött idejének is növekednie kell" . Elvonási tüneteket is produkált egy volt Facebook alkalmazott, amikor 2012-ben otthagyta a céget és a szolgáltatásait is, mert szerinte "Határozottan tudatos volt az ahogy a terméket szokás-formálóvá és addiktív hatásúra tervezték". "Van egy olyan üzleti modell, amelynek célja, hogy bevonja Önt, és hogy alapvetően leszívjon annyi időt az életéből, amennyit csak lehet, majd eladja ezt a figyelmet a hirdetőknek." Ms Leah Pearlman a like-gomb társ-feltalálója szerint a Facebook az alábbi helyzetekre nyújthat becsapós megoldást: "Amikor szükségem van érvényesítésre, megnézem a Facebook-t. Magányosnak érzem magam: Hadd ellenőrizzem a telefonomat. Bizonytalanul érzem magam: Hadd ellenőrizzem a telefonomat". Talán ebből fakad, hogy tanulmányok azt mutatták ki, hogy vannak összefüggések a túlzott közösségi média használata és a depresszió, a magányérzet és számos más mentális probléma között. Angliában a tinédzserek átlagosan heti 18 órát töltenek a telefonjukkal, melynek nagy részében a közösségi médiát használják. A legfrissebb jelentések azt mutatják, hogy a Facebook olyan funkciókat tervez, amelyek segítségével a felhasználók megtekinthetik, mennyi időt töltöttek az alkalmazásban az elmúlt hét napban, és napi határidőket is beállíthatnak. Vajon ez melyik üzleti modellt fogja támogatni? (via OMMIK Hírlevél) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |