Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Tévhit, hogy a könyvtármarketing a könyvekről szól! - A könyvtármarketing konferencia margójára

Buszmegálló-reklám Brooklynból (ld.: link ): "Hozd el a gyerekedet a mesehallgatás varázslatos birodalmába, egy sarokra innen."
Az az alapvető különbség, hogy az értékemet hogyan definiálom:
- A Gyerekemet el akarom vinni egy varázslatos birodalomba? - Persze!
- A gyerekemet el akarom vinni egy könyvtárba?! - Mit csináljon ott? Nem is tud olvasni!
A múlt heti szegedi Könyvtármarketing-konferencián mondta: dr. Prónay Szabolcs, SZTE Gazdaságtudományi Kar oktatója.
Kiemelte: a könyvtármarketing a tudásról való viszonyunkról szól. A négy sikertényező:
- légy felismerhető
- adj értéket
- kérdezz
- célozz.
Az előadás rámutatott arra, hogy a könyv, könyvtár, olvasás tematika feltehetően nem érdekes a könyvtár célcsoportja számára. Ugyanakkor ugyanazon tárgy kreatív, használó szempontjai szerinti bemutatása eredménnyel kecsegtet. Az előadó sok példán keresztül bemutatta, hogy még a csapból folyó vizet is el lehet adni. Persze, csak akkor, ha a termék / szolgáltatás a használó által fontosnak tartott értékek szempontjából van megfogalmazva. Ebben segít a marketingszakmában ősrégen megfogalmazott 4P (product - prive - place- promotion) azaz termék, ár, értékesítési csatorna és kommunikáció, vagy méginkább a 4C (customer value - cost - convenience - communication) érték a használó szemszögéből, használói ráfordítások, használói kényelem, kommunikáció) ismertek és használtak a könyvtáros oldaláról. Ehhez járul hozzá a kreativitás, amely képes a médiazaj közepette átvinni a könyvtár üzenetét. A könyvtárosi kreativitás feltétele pedig a szakma határain átnyúló ismeretek és az inspiráció. (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról