Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Tudásmenedzsment 3. (Tudáspiac: érdekek és ellenérdekek)

Időt kell adni a tudás megszerzésére. Ha tehát ma fektetünk a tudásba, annak gyümölcse nem holnap, hanem csak holnapután élvezhető. A "rádöbbenés" azonban rövid távon is lehetséges: nagyon gyakori, hogy ha a dolgozókat és a vezetőket "összekeverjük" a régóta irányítással foglalkozó főnökök leggyakoribb megjegyzése: nem is tudtam, hogy vannak embereink, akik ezzel foglalkoznak. A "rádöbbenésen" átesett Texas Instruments-vezetők ilyen célra hozták létre a cégen belüli "tudásmegosztási vásárt" (Share Fair). Így az egymástól távolabb dolgozó munkacsoportok megismerhetik egymást. Ugyanis a még nem ismert "tudásügynökkel" szemben az intranetes környezetben is bizalmatlanság él. Természetesen e tevékenység is vezetői elkötelezettséget igényel. Ha ugyanis a szervezet véleményvezéreinek nincs ideje tudásvásárokra és fórumokra, nem lesz eredményes a tudáspiac. A piac azonban még nem elég, a tudásmegosztást ösztönözni szükséges: a következetes tudásmegosztó munkát -- írja Davenport -- honorálni kell - pénzzel, előléptetéssel, újabb tudással. S hogy a természetes akadályokból minél kevesebb legyen, a japán Kao gyár minden vállalati összejövetelt nyilvánossá tett minden munkatársa számára(!). E szemlélet azonban veszélyt is rejt magában -- legalábbis azok számára, akik félnek tudásuk szintjének napvilágra kerülésétől, illetve ebből adódóan pozíciójuk és szakmai imázsuk elvesztésétől. A tudáspiacok ugyanis a tudással rendelkezők hálózatát követik, nem pedig a hivatalos beszámolási rendszer struktúráját. Kontraszelekció nélküli szervezetekben hangozhat el az, amit Steve Jobbs, Apple Computer mondott: "Nincs értelme annak, hogy okos embereket szerződtessünk, és azután mondjuk meg nekik, hogy mit kell csinálni; mi úgy alkalmazunk okos embereket, hogy ők mondják meg nekünk, mi a feladat." (összeállította: MG)

Hírforrás: Tudásmenedzsment / Thomas H. Davenport, Laurence Prusak. - Budapest : Kossuth, BKE Vezeto"képzo" Intézet, 2001. - 195 p.
2003. június 04.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=tudasmenedzsment_3_tudaspiac_erdekek_es_ellenerdekek)
Régebbi hírforrás(ok): Tudásmenedzsment / Thomas H. Davenport, Laurence Prusak. - Budapest : Kossuth, BKE Vezeto"képzo" Intézet, 2001. - 195 p.
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról