SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Ügyfélmegfigyelés marketing céllalSajátos ötlettel állt elő az amerikai eladásai miatt elégedetlen német Volkswagen autógyár: hosszú tanulmányútra küldte 23 szakemberét az USA-ba, hogy személyes tapasztalatot szerezzenek az amerikai életformáról és autózási szokásokról, majd azok ismeretében dobjanak piacra új modelleket. A szakembereknek hetente újabb városokban különféle márkájú autókkal kellett közlekedniük. Volt, akit a sivatagos vidékekre küldtek, másokat a hegyekbe. Többen kapták feladatul, hogy napokon át sétáljanak az utcán, és vegyék szemügyre az autóparkolókban álló járműveket. Egyikük pedig napokon át kísért egy amerikai családanyát, hogy megismerje az átlag amerikai mindennapi életét. Együtt vitték a gyerekeket iskolába, vásároltak a szupermarketben, elmentek a tisztítóba a ruhákért, sőt a fodrászhoz is. A VW célja, hogy szakemberei jobban megismerjék az európaitól eltérő amerikai kultúrát, életformát és azon keresztül az autózási szokásokat, a járműhöz való viszonyt -- és persze a négykerekűekkel szembeni elvárásokat. Azaz, a VW nem az európai piacra kifejlesztett termékeit próbálja meg eladni Amerikában, hanem az ottani igényeknek megfelelőeket.
-- Képzeljük el, hogy prominens könyvtári szakemberek árnyékként megfigyelnének diákokat, nyugdíjasokat, szakembereket, kismamákat stb., felmérnék információszerzési gyakorlatukat, kifejezett és ki nem fejezett információs igényeiket, és az így összegyűjtött adatok alapján készítenének könyvtári stratégiát. Az efféle bátorság feltehetően nagyban hozzájárulna a könyvtárak szolgáltatásának megújulásához, az elismertség növekedéséhez. A magyar könyvtárügy nem rendelkezik marketingstratégiával.
Hírforrás:
jan. 11. HVG 2005/2. p. 31-32, link (regisztrációval)
2006. január 25. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): jan. 11. HVG 2005/2. p. 31-32, link (regisztrációval) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |