SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Ügyfélszerzés és -megtartás költségeHa egyszer a könyvtári használók száma (növelés és megtartás) kritikus sikertényező lesz, érdemes lesz elgondolkodni a ROC-on (Return on Customer). Ugyanis ez az egyetlen eszköz, amely megmutatja, hogy a szervezet -- a használó (ügyfél) által jelenlegi illetve a várhatóan módosuló vásárlási (könyvtárban: látogatási, kölcsönzési) hajlandóság által kiváltott forgalom alapján -- mekkora értéket generál (elégedettsége mennyire növekszik, vagy pl. mekkora tudást ér el a könyvtárban kapott információ által). Az egyik legnagyobb kihívás ugyanis az ügyfélszerzési költség (erőfeszítés a látogatószám növelésére) és az ügyfélmegtartási költség (az újbóli látogatást kiváltó elégedettséget célzó ráfordítás) közötti egyensúlyozás. ROC-mutatót alkalmazó szervezet esetében nem a marketingre költött összeg a kérdés, hanem hogy a szervezet hogyan optimalizálja a vevő számára nyújtott értéket. Könyvtári példával: nem az a kérdés, hogy milyen vagy mekkora állományt halmozok fel, hanem hogy mennyiben sikerül használó számára fontos értéket teremtenem. Érdemes tehát kiszámolni, mely ügyfélcsoportok elégedettségére elég marketing-költségvetésünk. (Ellátórendszerben gondolkodva a kimaradó csoportok más ellátó szervezetek célcsoportjaivá válnak.) (ism.: MG)
Hírforrás:
Return on customer: a metric for customer profitability : an interview with Martha Rogers. In: BSC Online Members Update, (Jan. 1007)
2007. február 07. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Return on customer: a metric for customer profitability : an interview with Martha Rogers. In: BSC Online Members Update, (Jan. 1007) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |