Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Ügyfélszerzés és -megtartás költsége

Ha egyszer a könyvtári használók száma (növelés és megtartás) kritikus sikertényező lesz, érdemes lesz elgondolkodni a ROC-on (Return on Customer). Ugyanis ez az egyetlen eszköz, amely megmutatja, hogy a szervezet -- a használó (ügyfél) által jelenlegi illetve a várhatóan módosuló vásárlási (könyvtárban: látogatási, kölcsönzési) hajlandóság által kiváltott forgalom alapján -- mekkora értéket generál (elégedettsége mennyire növekszik, vagy pl. mekkora tudást ér el a könyvtárban kapott információ által). Az egyik legnagyobb kihívás ugyanis az ügyfélszerzési költség (erőfeszítés a látogatószám növelésére) és az ügyfélmegtartási költség (az újbóli látogatást kiváltó elégedettséget célzó ráfordítás) közötti egyensúlyozás. ROC-mutatót alkalmazó szervezet esetében nem a marketingre költött összeg a kérdés, hanem hogy a szervezet hogyan optimalizálja a vevő számára nyújtott értéket. Könyvtári példával: nem az a kérdés, hogy milyen vagy mekkora állományt halmozok fel, hanem hogy mennyiben sikerül használó számára fontos értéket teremtenem. Érdemes tehát kiszámolni, mely ügyfélcsoportok elégedettségére elég marketing-költségvetésünk. (Ellátórendszerben gondolkodva a kimaradó csoportok más ellátó szervezetek célcsoportjaivá válnak.) (ism.: MG)

Hírforrás: Return on customer: a metric for customer profitability : an interview with Martha Rogers. In: BSC Online Members Update, (Jan. 1007)
2007. február 07.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=ugyfelszerzes_es_-megtartas_koltsege
Régebbi hírforrás(ok): Return on customer: a metric for customer profitability : an interview with Martha Rogers. In: BSC Online Members Update, (Jan. 1007)
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról