SzavazásA könyvtárosok belső kommunikációjának minősége...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Ügyfélszolgálatok és egyetemi könyvtári tájékoztatók egyaránt 'ticketelnek'
Címkék: szakmai szervezet | rendezvény (szakmai) | Rutgers University Libraries | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | alkalmazás, szoftver | tájékoztatás (virtuális) | ügyfélszolgálat, panaszkezelés |
A hallgatók, oktatók és érdeklődők által feltett kérdések változatosak, a tárgyi és információkeresői szaktudást igénylő kérdésektől a legprózaibbakig. Van, hogy könyvtárban tartózkodó hallgatók szégyellnek a pulthoz menni, inkább online tesznek fel kérdéseket. Mondjuk: itt, mellettem nagyon hangosak, csináljanak valamit... Chat-en 2-3 könyvtáros vagy könyvtárszakos hallgató szolgálja 2-3 órás műszakban a 80.000 egyetemi polgárt a Rutgers 4 campusának 24 könyvtárában.
Judit előző, független intézeti könyvtárában Excelben naplózta tájékoztatási munkáját. Ez alapján tudott tervezni, felettesei előtt indokolni fejlesztési igényeit, illetve felkészülni a típuskérdésekre. Ma a Rutgersen munkáját a Springshare alkalmazásai segítik. Hasonló típusú alkalmazást használnak a szakkönyvtári tájékoztatók, mint a különféle ügyfélszolgáltatók munkatársai. Erről is beszélt Hajnal Ward Judit, a Rutgers Egyetem természettudományi szakkönyvtárosa a MIBE máj. 11-i Tájékoztatást segítő alkalmazás - amerikai tapasztalatok virtuális klubjában. Minden megkeresés egy ticket, azaz "jegy", melynek útját végigköveti a könyvtáros. Az alkalmazás "sürget", adatokat gyűjt, naplóz, legyen az chat-en, emailben, telefonon vagy személyesen feltett kérdés chat-en lényegében azonnal, az emailes kérdésekre 24 órán belül kell válaszolni. Általános kérdésekre mindenki válaszolhat, a szaktudást igénylő kérdéseket a megfelelő szakkönyvtároshoz irányítják át. A Covid után sok hallgató azt mondta, hogy elege van az online kapcsolattartásból. Minőségi változást ugyan nemigen jelent a könyvtáros számára az online-offline váltást, mégis komoly munka megválaszolni a 40-45 kérdést egy háromórás chat alatt 2-3 embernek is.
Hírforrás:
Magyar Információbrókerek Egyesülete
2022. május 17. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |