Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Ügyfélszolgálatok és egyetemi könyvtári tájékoztatók egyaránt 'ticketelnek'

A hallgatók, oktatók és érdeklődők által feltett kérdések változatosak, a tárgyi és információkeresői szaktudást igénylő kérdésektől a legprózaibbakig. Van, hogy könyvtárban tartózkodó hallgatók szégyellnek a pulthoz menni, inkább online tesznek fel kérdéseket. Mondjuk: itt, mellettem nagyon hangosak, csináljanak valamit... Chat-en 2-3 könyvtáros vagy könyvtárszakos hallgató szolgálja 2-3 órás műszakban a 80.000 egyetemi polgárt a Rutgers 4 campusának 24 könyvtárában.

Judit előző, független intézeti könyvtárában Excelben naplózta tájékoztatási munkáját. Ez alapján tudott tervezni, felettesei előtt indokolni fejlesztési igényeit, illetve felkészülni a típuskérdésekre. Ma a Rutgersen munkáját a Springshare alkalmazásai segítik. Hasonló típusú alkalmazást használnak a szakkönyvtári tájékoztatók, mint a különféle ügyfélszolgáltatók munkatársai. Erről is beszélt Hajnal Ward Judit, a Rutgers Egyetem természettudományi szakkönyvtárosa a MIBE máj. 11-i Tájékoztatást segítő alkalmazás - amerikai tapasztalatok virtuális klubjában. Minden megkeresés egy ticket, azaz "jegy", melynek útját végigköveti a könyvtáros.  Az alkalmazás "sürget", adatokat gyűjt, naplóz, legyen az chat-en, emailben, telefonon vagy személyesen feltett kérdés chat-en lényegében azonnal, az emailes kérdésekre 24 órán belül kell válaszolni. Általános kérdésekre mindenki válaszolhat, a szaktudást igénylő kérdéseket a megfelelő szakkönyvtároshoz irányítják át. A Covid után sok hallgató azt mondta, hogy elege van az online kapcsolattartásból.

Minőségi változást ugyan nemigen jelent a könyvtáros számára az online-offline váltást, mégis komoly munka megválaszolni a 40-45 kérdést egy háromórás chat alatt 2-3 embernek is.

Régebbi hírforrás(ok): Automatikusan mérik a tájékoztatói teljesítményt is - különböző beállításokkal link Chat-referensz az USA egyik szakkönyvtárában - igénylik, de csak részben szól a minőségről link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról