SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Vajon miért nem célozzuk üzeneteinkkel a szegényeket?
Címkék: befogadás kultúra (17.04.-) | használó (szegény) | marketing | továbbképzés, HR-fejlesztés | cselekvésképtelenség | emberi minőség |
A könyvtár szolgáltatásai akkor tudnak a leghasznosabbak lenni, ha azokat szegény, hátrányos helyzetű embereket érnek el (felmérés a témában: link ). Ha tehát a könyvtár a legnagyobb hatással kíván lenni a társadalomban, akkor a jelenleginél sokkal nagyobb hangsúlyt érdemes helyezni ennek a társadalom egyharmadát jelentő csoport elérésére. (A KIT az utóbbi 10 évben 250 hírt tett közzé a szegények támogatása témában: link )
A Könyvtári Intézet közelmúltban online rendezett marketing konferenciája e-workshopján előkerültek a célcsoportok: "Nagyban függ a válaszadó könyvtártípustól, hogy melyik célcsoportot szólítja meg célzottan a könyvtár. A válaszok alapján elmondható, hogy kissé elhanyagolt célcsoportoknak tűnik a nemzetiségiek, az álláskeresők, a kismamák és a külföldiek, ezért érdemes lenne ezen csoportok megszólításában külön gondolkodni, ha a könyvtár szeretne kiemelt figyelmet fordítani rájuk. A nőkkel és a férfiakkal külön célcsoportként ugyanannyira foglalkoznak a könyvtárak, viszont a férfiakat nehezebb megszólítani. Viszonylag könnyebb elérni a nyugdíjasokat, a kisgyermekes családokat, a felnőtteket és a pedagógusokat, nehezebben elérhetőek azonban a fiatal felnőttek és a kamaszok. Az általunk előre felsorolt célcsoportokon kívül az iskolai és óvodai csoportokkal, klubcsoportokkal, természetvédőkkel, PhD-hallgatókkal, állattartókkal, pályaválasztókkal is külön célcsoportokként foglalkoznak egyes könyvtárak." - Feltűnő, hogy a szegények a beszámoló egészében sem jelentek meg célcsoportként. A mintavétel természetesen nem reprezentatív, de a 0 említés elgondolkodtató. És az is, hogy korábbi nagy programok sem célozták őket (pl.: Nem segít a legrászorultabbakon a Cselekvő Közösségek mentorprogram link ), mindamellett hozzáállásunk vegyes: részben úgy véljük: eleget tettünk már az ügy érdekében eddig is, részben úgy, hogy nem értünk eléggé hozzá. Ám az elmozdulás mintha érzékenység irányába hatna: link ) Természetesen van példa a rászorulók könyvtári támogatására, pl. a pécsiek által üzemeltetett könyvtárbusz link , de a koronavírus-járvány miatt növekszik a rászorulók létszáma, ezért bölcsen teszik a könyvtárak - az IFLA iránymutatásával link összhangban -, ha megerősítik érzékenységüket, tudásukat, képességeiket a legrászorultabbak támogatásában. Akkor meg pláne, ha a könyvtárosok közül is nem elhanyagolható számban tartoznak a szegény, rászorulók, hátrányos helyzetűek táborába. (MG) - Kapcsolódó: Rengeteg magyart taszíthat szegénységbe a koronavírus: ők vannak óriási veszélyben link Régebbi hírforrás(ok): Szegény használók téma a KIT Hírlevélben: link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |