SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Válságkommunikáció (2., bef.)A válságra való felkészülés és annak kezelése egyben tanulási folyamat is. Szakaszai:
-- a lehetséges külső és belső problémák időbeni észlelése (monitoring, vö.: issue management); -- a válsággá fejlődés okainak folyamatos elemzése, a szervezet kritikus területeinek megjelölése; -- a megoldás változatainak kidolgozása; -- döntés az optimális lehetőségekről; -- végrehajtás; -- értékelés, tapasztalatok összegzése. A sajtókapcsolatok kezelése kiemelt szerepet kap. Jó, ha van egy "belső újságírói kör", amellyel célszerű rendszeres kapcsolatot tartani. Kísérjük figyelemmel az "ellenséges" sajtót, keressünk hasonló külföldi esetekről szóló cikkeket, tanulmányokat. Tartsunk készenlétben "semleges" szóvivőt és lássuk el megfelelő érvrendszerrel, példákkal. A válság esetén életbe lép az abszolút hallgatás parancsa: a szóvivőn kívül teljes nyilatkozási tilalom; illetve a kommunikálás parancsa: nem szabad nem kommunikálni a sajtóval, mert rosszabb helyzetbe kerülhetünk. Hüvelykujj-szabály: a pletyka (és a bizalmatlanság) egyedüli ellenszere a bőséges információ. (MG)
Hírforrás:
Könyvtárosok kézikönyve, Pr-fejezet, IV.
2005. augusztus 03. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Könyvtárosok kézikönyve, Pr-fejezet, IV. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |